1
Perioada de actualizare
de la 15.04.2025 11:32
până la 25.04.2025 11:00
a rămas 1 zi
2
Propunerea ofertelor
de la 25.04.2025 11:00
până la 06.05.2025 11:00
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Perioada de actualizare
Valoarea estimată fără TVA 1 030 000 MDL
Perioada clarificărilor: 15 apr 2025, 11:32 - 25 apr 2025, 11:00
Perioada de depunere a ofertelor: 25 apr 2025, 11:00 - 6 mai 2025, 11:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Publicitate
Abonează-te
Publicitate

Echipament de laborator pentru necesitățile Proiectului „Îmbunătățirea Educației în Inginerie Mecanică în Moldova pentru industria 4.0/ NEEDEDU4.0 / Enhancing Mechanical Engineering Education in Moldova for Industry 4.0/ NEEDEDU4.0 (Programul Erasmus+KA2)”

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, bd. Stefan cel Mare nr. 168
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Esenia Turchin
Telefonul de contact
+37378809708
Datele achizitiei
Data publicării
15 apr 2025, 11:32
Data ultimilor modificări
17 apr 2025, 12:26
Achizitii.md ID
21405445
CPV
38970000-5 - Simulator tehnic de cercetare, de testare şi ştiinţific
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Publicitate
Documentele procedurii de achiziție
DUAE.doc
Documentele la ofertă
-
15.04.25 11:32
Declaratia beneficiarilor efectivi.doc
Documentele la ofertă
-
15.04.25 11:32
Documentația standard.docx
Documentele la ofertă
-
15.04.25 11:32
Data:
17 apr 2025, 12:26
Subiectul întrebării:
separare lot
Întrebare:
Buna ziua. Va aducem la cunoastinta ca modul de desfasurare a prezentei proceduri de achizitie, incalca prevederile aliniatului 2 , art 39 a legii Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice , care stabileste "În sensul alin. (1), autoritatea contractantă stabilește obiectul fiecărui lot pe baze cantitative, adaptînd dimensiunea contractelor individuale astfel încît să corespundă mai bine capacităţii întreprinderilor mici şi mijlocii, sau pe baze calitative, în conformitate cu diferitele meserii şi specializări implicate, pentru a adapta conţinutul contractelor individuale mai îndeaproape la sectoarele specializate ale întreprinderilor mici și mijlocii, sau în conformitate cu diferitele faze ulterioare ale proiectului." . Legislatorul a prevazut aceasta cerinta, pentru a da sanse de participare in licitatii agentilor economici specializati pe anumite domenii de activitate. In acest sens legislatorul a separat bunurile si serviciile pe coduri CPV. Lotul Dvs contine diferite coduri CPV , fapt ce contravine legislatiei in vigoare. Reiesind din cele expuse, solicitam separarea lotului actual in mai multe loturi pentru a da sanse de participare mai multor agenti economici. Mai mult ca atat, caietul de sarcini reda in cele mai mici detalii specificatii tehnice ale unor modele concrete de pe piata (la necesitate vom indica modele concrete in cazul in care veti nega acest lucru) fapt ce pune la indoiala intentia autoritatii contractante de a desfasura cu adevarat o procedura de achizitie publica , si nu doar o mimare a acesteia. Solicitam sa dati raspuns la clarificare in maxim 3 zile lucrătoare, in conformitate cu prevederile Nr. 131 din 03-07-2015 privind achiziţiile publice .
Răspuns (23 apr 2025, 14:32):
Vă mulțumim pentru interesul manifestat față de procedura de achiziție publică în curs. Referitor la solicitarea Dvs. privind divizarea lotului actual în mai multe loturi, vă aducem la cunoștință că structura și organizarea lotului au fost stabilite în deplină conformitate cu prevederile Legii nr. 131 din 03.07.2015 privind achizițiile publice, având în vedere necesitatea asigurării unei implementări coerente și eficiente a obiectului contractului. Totodată, facem precizarea că art. 39 alin. (2) al legii menționate oferă posibilitatea, nu obligația, autorității contractante de a stabili loturile în funcție de criterii cantitative sau calitative, în măsura în care acest lucru este justificat de natura și complexitatea achiziției. În cazul de față, gruparea produselor/subserviciilor sub același lot a fost făcută în baza unor considerente tehnico-economice care țin de coerența implementării, compatibilitatea echipamentelor/serviciilor, precum și de nevoile reale ale autorității contractante. Referitor la observația privind specificațiile tehnice din caietul de sarcini, subliniem că acestea au fost formulate în conformitate cu prevederile legale, respectând principiile transparenței, tratamentului egal și concurenței loiale. Specificațiile descriu caracteristici tehnice minime necesare pentru îndeplinirea corespunzătoare a obiectului contractului și nu sunt restrictive, nefiind menționate denumiri comerciale, mărci sau modele concrete. În cazul în care un anumit operator economic poate oferi produse/servicii echivalente care îndeplinesc cerințele tehnice minime, participarea acestuia este pe deplin permisă și încurajată. La fel, ținem să menționăm că în conformitate cu Ghidul tehnic pentu autoritățile contractante oferit de către platforma achizitii.md, și anume pct. 12 - Procesul de redactare a procedurii de achiziție, în perioada de actualizare este disponibilă doar redactarea actelor, perioadelor și descrierea loturilor. Alte modificări precum suma bugetului, cantitatea pozițiilor, adăugarea sau ștergerea loturilor/pozițiilor, modificarea perioadei de necesitate, micșorarea perioadelor, modificarea pasului minim de micșorare, refuzarea licitației electronice și altele sunt imposibile după anunțarea procedurii.
Subiectul întrebării
Întrebare
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.