Statut Suspendat
Valoarea estimată fără TVA 2 200 000 MDL
Perioada clarificărilor: 25 nov 2024, 16:57 - 19 dec 2024, 8:23
Perioada de depunere a ofertelor: 19 dec 2024, 8:23 - 31 dec 2024, 8:23

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Abonează-te

Material antiderapant ( Sare tehnica )

Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
3000, MOLDOVA, Soroca, mun.Soroca (r-l Soroca), str.F.Budde 27
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Vasilii Cebotarean
Telefonul de contact
069931851
Datele achizitiei
Data publicării
25 nov 2024, 16:57
Data ultimilor modificări
17 dec 2024, 8:23
Achizitii.md ID
21315597
CPV
14400000-5 - Sare şi clorură de sodiu pur
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Documentele procedurii de achiziție
duae_ro_0.signed.pdf duae_ro_0.signed.pdf
Documentele la ofertă
-duae_ro_0.signed.pdf
25.11.24 16:57
ds_bunuri_servicii_omf_16.12.2024.signed.pdf ds_bunuri_servicii_omf_16.12.2024.signed.pdf
Documentele la ofertă
ds_bunuri_servicii_omf_16.12.2024.signed.pdf
17.12.24 08:23
anunt_de_participare_bunuri_si_servicii_16.12.2024.signed.pdf anunt_de_participare_bunuri_si_servicii_16.12.2024.signed.pdf
Documentele la ofertă
anunt_de_participare_bunuri_si_servicii_16.12.2024.signed.pdf
17.12.24 08:23
Material antiderapant ( Sare tehnica )
Data:
5 dec 2024, 10:47
Subiectul întrebării:
Livrarea în patru locații diferite
Întrebare:
Se specifică livrarea în patru locații diferite. Cum vor fi evaluate costurile asociate acestei cerințe, în cazul în care ofertanții propun metode logistice diferite? Pentru o evaluare mai corecta a achiziției, solicităm să faceți mai multe loturi pentru fiecare locație în parte.
Răspuns (6 dec 2024, 10:46):
Soroca -300 tn. Floresti - 300 tn, Soldanesti - 300 tn, Sanatauca -100 tn
Material antiderapant ( Sare tehnica )
Data:
5 dec 2024, 10:48
Subiectul întrebării:
Bunuri Similare
Întrebare:
Pentru demonstrarea experienței, se solicită livrări de bunuri similare în valoare cumulată de cel puțin 75% din valoarea contractului. Ce anume se consideră "bunuri similare" în acest context? De exemplu, o companie care livrează cărbune poate fi considerată eligibilă pe baza volumului financiar al contractelor, chiar dacă nu are experiență în livrarea sării tehnice sau în gestionarea cerințelor specifice pentru acest produs? Solicităm să specificați o listă clară de categorii care se încadrează în definiția „bunurilor similare” sau să limitați această cerință la contracte privind “Livrarea de sare tehnică”, pentru a evita atribuirea contractului unei companii care nu are pregătirea necesară despre specificul și cerințele tehnice ale produsului.
Răspuns (6 dec 2024, 10:49):
Ca experienta similara se solicita contract similar de livrare de sare tehnica
Material antiderapant ( Sare tehnica )
Data:
5 dec 2024, 10:50
Subiectul întrebării:
Solicitarea certificatului de calitate in loc la certificat de conforimitate
Întrebare:
În documentația de atribuire, sunt specificați clar parametrii tehnici ai sării tehnice solicitate, însă se cere și prezentarea unui certificat de conformitate conform unui standard specific. Cum trebuie interpretată această cerință în cazul în care standardele internaționale sau naționale aplicabile pot defini parametri diferiți de cei solicitați de Autoritatea Contractantă? În această situație, care criteriu prevalează – conformitatea cu specificațiile tehnice din documentația de atribuire sau respectarea cerinței unui certificat de conformitate conform unui standard care poate să nu corespundă cu specificațiile tehnice solicitate? Această cerință creează o ambiguitate și riscă să genereze interpretări contradictorii care afectează evaluarea ofertelor. În acest context, solicităm modificarea anunțului de participare, astfel încât să fie solicitat un certificat de calitate în locul unui certificat de conformitate. Certificatul de calitate reflectă mai precis parametrii produsului ofertat și conformitatea acestuia cu specificațiile tehnice stabilite de Autoritatea Contractantă, eliminând astfel orice interpretări contradictorii.
Răspuns (6 dec 2024, 11:15):
S-a modificat Anuntul de participare prin cererea Certificatului de calitate
Material antiderapant ( Sare tehnica )
Data:
5 dec 2024, 10:52
Subiectul întrebării:
Standardul privind sarea tehnica in RM
Întrebare:
În cazul cerinței unui certificat de conformitate pentru sare tehnică, vă rugăm să clarificați cum este evaluată relevanța acestuia în contextul legislației și standardelor din Republica Moldova. Conform informațiilor din instituțiile acreditate de certificare din Republica Moldova, nu există un standard specific pentru sare tehnică aplicabil la nivel național. Astfel, prezentarea unui certificat conform unui standard, de exemplu, turcesc, care diferă semnificativ din cauza factorilor climatici și de utilizare, cum poate fi considerată validă și relevantă? Considerăm necesar să reformulați această cerință pentru a reflecta realitățile standardelor recunoscute în Republica Moldova.
Răspuns (6 dec 2024, 11:19):
S-a modificat Anuntul de participare prin cererea Certificatului de calitate
Material antiderapant ( Sare tehnica )
Data:
5 dec 2024, 10:54
Subiectul întrebării:
Valoarea totala a contractului privind experiența
Întrebare:
Autoritatea Contractantă solicită un contract anterior de cel puțin 75% din valoarea viitorului contract. Vor fi acceptate și livrările parțiale din mai multe contracte care acumulate ating această valoare în perioada de 3 ani? În caz contrar, e o condiție abuzivă care ar influența la participarea unor ofertanți competitivi.
Răspuns (6 dec 2024, 11:34):
Valoarea unui contract anterior de cel putin 75% din valoarea contractului viitor livrare de sare tehnica
Material antiderapant ( Sare tehnica )
Data:
5 dec 2024, 10:56
Subiectul întrebării:
Calculul ofertei
Întrebare:
Pentru calcularea și întocmirea unei oferte corecte și competitive, solicităm respectuos să ne furnizați cantitățile exacte de livrare pentru fiecare punct de descărcare menționat în documentația de atribuire. Aceste informații sunt esențiale pentru estimarea costurilor de transport și logistică, precum și pentru respectarea cerințelor tehnice ale procedurii de achiziție. În lipsa acestor detalii, calcularea unei oferte exacte devine dificilă. Solicităm să modificați Anunțul de Participare și să indicați cantitățile exacte pentru fiecare punct de descărcare.
Răspuns (6 dec 2024, 11:35):
Soroca -300 tn. Floresti - 300 tn, Soldanesti - 300 tn, Sanatauca -100 tn
Data:
7 dec 2024, 13:18
Subiectul întrebării:
Valoarea minima necesara pentru demonstrarea experientei
Întrebare:
Conform documentației de atribuire, ofertantul trebuie să demonstreze executarea în ultimii 3 ani a cel puțin unui contract cu o valoare de minimum 75% din valoarea viitorului contract. Solicităm respectuos să clarificați următorul aspect: În cazul în care ofertantul depune o ofertă cu un preț mai mic decât valoarea estimată calculată de Autoritatea Contractantă, valoarea minimă necesară a experienței similare (75%) va fi raportată la prețul ofertei sau la valoarea estimată stabilită de Autoritatea Contractantă?
Răspuns (7 dec 2024, 20:25):
Valoarea estimativa stabilită de Autoritatea Contractantă
Data:
7 dec 2024, 13:19
Subiectul întrebării:
Pretul maxim
Întrebare:
Conform documentației de atribuire, a fost stabilită o valoare estimată a contractului. Solicităm să clarificați următoarele aspecte: 1. Este posibil ca valoarea estimată să fie majorată pentru a reflecta mai exact condițiile actuale de piață și costurile reale ale produsului? 2. În cazul în care ofertanții depun oferte care depășesc valoarea estimată, există o limită maximă până la care se poate ridica prețul ofertei sau nu există restricții în acest sens? Dacă există un plafon, vă rugăm să specificați criteriile și metoda de calcul.
Răspuns (7 dec 2024, 20:27):
Valoarea estimativa nu poate fi majorata
Data:
7 dec 2024, 13:25
Subiectul întrebării:
Re: Livrarea în patru locații diferite
Întrebare:
În întrebarea depusă la data de 5 dec 2024 la orele 10:47, luând în considerare că ofertanții pot avea strategii logistice diferite a fost solicitat să faceți pe fiecare punct de descărcare câte un lot. Deoarece având în vedere prețul cel mai scăzut ca factor de decizie ce metodologie va fi utilizată pentru a evalua corect costurile propuse de fiecare ofertant?
Răspuns (7 dec 2024, 20:28):
Achizitia va avea un singur lot
Data:
8 dec 2024, 09:49
Subiectul întrebării:
Evaluarea costurilor logistice în cazul unui singur lot
Întrebare:
În răspunsul dumneavoastră din 7 decembrie 2024, ați menționat că achiziția va fi cu un singur lot, însă această decizie ridică întrebări privind metoda de evaluare a ofertelor în contextul diferențelor de costuri logistice între punctele de descărcare. Deoarece prețul cel mai scăzut este factorul decizional, cum intenționați să evaluați corect costurile propuse de ofertanți pentru livrarea în patru locații diferite, în condițiile în care strategia logistică poate varia semnificativ de la un ofertant la altul? Considerăm că, fără o clarificare sau o metoda transparentă de evaluare, această abordare poate favoriza ofertanții care nu iau în considerare toate costurile reale asociate livrării, generând astfel un avantaj nejustificat și afectând concurența corectă. Solicităm respectuos să detaliați metoda exactă care va fi utilizată pentru a evalua aceste costuri în mod echitabil și conform principiilor de transparență.
Răspuns (8 dec 2024, 11:52):
Pretul mediu pe lot
Data:
8 dec 2024, 09:51
Subiectul întrebării:
Documentele suplimentare solicitate ulterior
Întrebare:
Vor fi acceptate completări de documente sau clarificări suplimentare în timpul procesului de evaluare? Dacă da, ce listă exacte de documente pot fi solicitate și completate după deschiderea ofertelor?
Răspuns (8 dec 2024, 11:53):
Conform anuntului de participare
Data:
8 dec 2024, 09:54
Subiectul întrebării:
Valabilitatea documentelor depuse în ofertă
Întrebare:
În cazul certificatelor de calitate sau altor documente similare depuse în ofertă, există o limită de valabilitate admisă pentru acestea (ex. certificate emise cu nu mai mult de un an în urmă)? Dacă da, vă rugăm să specificați clar acest termen.
Răspuns (8 dec 2024, 11:53):
Certificatul sa fie valabil
Data:
8 dec 2024, 09:54
Subiectul întrebării:
Penalități pentru nerespectarea termenului de livrare
Întrebare:
Care sunt penalitățile prevăzute pentru întârzierea livrărilor? Acestea vor fi aplicate proporțional cu cantitatea nelivrată sau pe întreaga valoare a contractului? Solicităm includerea unor detalii suplimentare pentru a înțelege riscurile financiare asociate în cazul întârzierilor neintenționate
Răspuns (8 dec 2024, 11:54):
La semnarea contractului
Data:
8 dec 2024, 10:01
Subiectul întrebării:
Termenul de plată și impactul asupra ofertei
Întrebare:
În documentația de atribuire, Autoritatea Contractantă a menționat că achitarea produselor se va realiza în termen de 180 de zile de la semnarea facturii fiscale. Acesta este un termen de plată foarte mare, iar pentru ofertanți, acest lucru înseamnă blocarea resurselor financiare pentru o perioadă semnificativă. În aceste condiții, ofertanții sunt obligați să includă în propunerea financiară costurile asociate acestui termen extins de plată. De aceea, solicităm să clarificați: De ce Autoritatea Contractantă consideră că valoarea estimată nu poate fi majorată, având în vedere că termenul de plată influențează semnificativ prețurile ofertelor? În baza cărei prevederi legale se interzice ajustarea valorii estimate pentru a reflecta costurile reale generate de termenul lung de plată?
Răspuns (8 dec 2024, 11:55):
Acest termen este maxim
Data:
8 dec 2024, 10:06
Subiectul întrebării:
Solicităm clarificări cu privire la modul în care Autoritatea Contractantă a calculat valoarea estimativă a contractului pentru această achiziție publică.
Întrebare:
Au fost utilizate date de piață actualizate, contracte similare anterioare sau alte surse de referință pentru a stabili această valoare? În plus, vă rugăm să specificați dacă au fost luate în considerare fluctuațiile recente ale prețurilor pentru sare tehnică sau alți factori relevanți care pot afecta semnificativ costurile reale ale produsului.
Răspuns (8 dec 2024, 11:56):
Sa facut analiza pietei si ofertele propuse la astfel de achizitii
Data:
8 dec 2024, 10:09
Subiectul întrebării:
Un alt termen de achitare
Întrebare:
Luând în considerare că Autoritatea Contractantă va evalua ofertele pe baza criteriului celui mai mic preț propus, este posibil ca un ofertant să propună o ofertă care să includă un termen de achitare mai mic, de exemplu, 30 de zile, față de termenul de 180 de zile menționat în Anunțul de Participare? Această flexibilitate ar putea influența prețul ofertat și eficiența execuției contractului.
Răspuns (8 dec 2024, 11:57):
Conform anuntului de participare
Data:
8 dec 2024, 10:11
Subiectul întrebării:
Penalități pentru întârzierea plății
Întrebare:
În cazul în care Autoritatea Contractantă nu va achita contravaloarea mărfii conform termenului de plată stabilit cu ofertantul, ce penalități sunt prevăzute pentru întârzierea plății? Vă rugăm să specificați valoarea acestora și condițiile de aplicare. Solicităm să specificați aceste penalități in Anunțul de participare.
Răspuns (8 dec 2024, 11:58):
Autoritatea Contractanta Va achita facturile semnate
Data:
8 dec 2024, 12:00
Subiectul întrebării:
Pretul
Întrebare:
În cazul în care prețurile pieței pentru materialul antiderapant (sarea tehnică) suferă fluctuații semnificative în perioada dintre atribuirea contractului și livrarea efectivă, există posibilitatea ajustării prețului contractului? Dacă da, vă rugăm să detaliați condițiile în care acest lucru este permis și formula utilizată pentru ajustare
Răspuns (8 dec 2024, 12:08):
Conform anuntului de participare, contractul ne se ajusteaza
Data:
8 dec 2024, 12:01
Subiectul întrebării:
Rezilierea contractului
Întrebare:
În cazul unei neconformități constatate în timpul sau după livrarea materialului antiderapant, care sunt condițiile de reziliere a contractului de către Autoritatea Contractantă? Vă rugăm să specificați termenii și penalitățile aplicabile.
Răspuns (8 dec 2024, 12:09):
Va fi stipulat in contract
Data:
8 dec 2024, 12:06
Subiectul întrebării:
Penalitatile AC
Întrebare:
La intrebarea depusa pe 8 dec 2024, privind penalitatile in cazul neachitarii facturei fiscale, solicitam respectuos ca AC sa indice penalitatile in caz de neachitare. Chiar si daca AC se obliga ca va achita facturile pai contractul trebuie sa aiba penalitatile, contractul de achizitie publica trebuie sa fie un contract reciproc privind drepturile intre AC si Ofertant, solicitam sa indicati penalitatile in cazul neachitarii
Răspuns (8 dec 2024, 12:10):
Toate penalitatile catre ofertant si AC vor fi stipulate la semnarea contractului
Data:
8 dec 2024, 12:11
Subiectul întrebării:
Garantia de oferta
Întrebare:
De ce ofertantul e obligat sa depuie garantia oferta prin scrisoarea de la banca? De ce nu e posibil de achitat garantia de oferta direct catre AC?
Răspuns (8 dec 2024, 12:13):
Conform anuntului de participare
Data:
8 dec 2024, 12:38
Subiectul întrebării:
Contestatie
Întrebare:
Pentru evitarea ulterioara a contestației privind raspunsurile la clarificari solicitam sa nu dati raspunsuri ambiguie. Conform legii achizitiei publice, AC e obligata sa daie raspunsuri clare si conforme la clarificarile depuse de ofertanti. In legea achizitiilor publice privind garantia de oferta sunt prevazute mai multe modalitati de a oferi gatantia. Dintre care este si transferul garantiei direct catre AC, solicitam sa adaugati aceasta optiune in anuntul de pearticipare, care ar favoriza si ofertantii nerezidenti in Republica Moldova
Răspuns (8 dec 2024, 12:43):
IBAN MD61TRPCBR518430A01014AA cod banca TREZMD2X, cod fiscal 1003607003279 , pentru nerezidenti in Republica Moldova
Data:
8 dec 2024, 12:41
Subiectul întrebării:
Conditiile contractuale inainte de a depune ofertele
Întrebare:
În răspunsul dvs. anterior, ați menționat că penalitățile pentru întârzierea plății și alte condiții contractuale vor fi stipulate la semnarea contractului. Solicităm respectuos clarificarea următoarei situații: Conform legislației privind achizițiile publice, ofertanții trebuie să formuleze o ofertă în cunoștință de cauză, luând în considerare toate condițiile contractuale relevante, inclusiv eventualele penalități și termene de achitare. În lipsa acestor detalii în documentația de atribuire sau în Anunțul de Participare, ofertanții nu pot evalua în mod corect costurile și riscurile asociate contractului. Solicităm să indicați penalitățile aplicabile în cazul întârzierilor de plată din partea Autorității Contractante, precum și alte clauze importante care ar putea afecta relația contractuală. Considerăm că este esențial ca aceste condiții să fie clarificate pentru a permite ofertanților să depună oferte conforme și competitive. Solicitam sa indicati aceasta in Anuntul de participare
Răspuns (8 dec 2024, 12:46):
0.1% pentru fiecare zi de intirziere, dar nu mai mul de 5% din suma contractului
Data:
8 dec 2024, 12:49
Subiectul întrebării:
Valabilitatea certificatului de calitate
Întrebare:
În cazul certificatelor de calitate care nu au un termen de valabilitate explicit, dar au fost emise cu mult timp în urmă (ex. în 2022), există riscul ca parametrii produsului să nu mai fie relevanți la momentul livrării. Factori precum umiditatea, concentrația de NaCl sau eficacitatea antiaglomerantului pot fi afectați semnificativ de trecerea timpului și de condițiile de depozitare. Solicităm să specificați clar în Anunțul de Participare cerințele privind data emiterii certificatului de calitate, pentru a asigura conformitatea acestuia cu starea reală a produsului la momentul ofertei. Considerăm necesar să fie solicitate certificate emise recent (ex. în ultimele 12 luni) pentru a reflecta cu acuratețe parametrii produsului ofertat.
Răspuns (8 dec 2024, 12:56):
In cazul certificatelor care au fost emise ca exemplu in 2022 conform legislatiei in vigoare sunt vizate de organele respective in fiecare an. Certificatul care va fi prezentat trebuie sa fie vizat sau emis in anul 2024 sau noiembrie-decembrie 2023
Data:
8 dec 2024, 12:55
Subiectul întrebării:
Garantia de oferta
Întrebare:
In raspunsul AC, anterior ati specificat codul IBAN pentru ofertanții nerezidenți in RM, pentru ca achizitia publica sa fie conforma legii privind achizitii publice, solicitam sa indicati in Anuntul de Participare aceste date si sa nu fie favorizati ofertanti nerezidenti in RM si aceasta posibilitate sa fie pentru orice ofertant nu doar pentru nerezidenti. Totodata va mentionam ca conform legii achizitiile publice, perioada de clarificari sunt facute pentru ca ofertantii sa isi expuie intrebarile si ulterior AC conform raspunsurilor acordate, sa modifice anuntul de participare, nu doar sa raspunda la aceste clarificari.
Răspuns (11 dec 2024, 11:19):
Anunțul de participare sa modoficat
Data:
8 dec 2024, 12:56
Subiectul întrebării:
Вопросы относительно технической спецификации
Întrebare:
В соответствии с положениями статьи 35. (Разъяснения) Закона Республики Молдова № 131 от 03-07-2015 «О государственных закупках» прошу дать четкие, исчерпывающие и однозначные ответы на следующие вопросы: 1. На основании какого внутреннего распорядительного документа (приказ, распоряжение, указание, поручение, решение или иной, предусмотренный законом административный акт) Закупающего органа была инициирована процедура данной государственной закупки? 2. Перечень должностных лиц (с указанием занимаемых должностей, но без указания фамилий и имен), включенных в состав рабочей группы Закупающего органа по данной закупке? 3. Предшествовало ли Объявлению о закупке проведение тендерного диалога, в рамках которого Закупающий орган проводил бы с экономическими операторами диалог с целью выработки одного или нескольких решений, способных удовлетворить его потребности при осуществлении закупки? Если да, то, когда, где и каким образом проводился тендерный диалог, перечень привлекаемых экономических операторов, а также результаты подобного диалога и в какой форме они отражены? 4. Входят ли в состав рабочей группы Закупающего органа по данной процедуре закупки представители гражданского общества? Если да, то кого они представляют и уровень их профессиональной компетенции в сфере эксплуатации городского автотранспорта? Если нет, то поступали ли от представителей гражданского общества заявления на участие в рабочей группе по данной закупке? 5. На основании каких национальных и международных стандартов, национальных технических регламентов и нормативов, а также технических руководств и общих технических спецификаций, в том числе европейских, разработанных в соответствии с процедурами, адаптированными к потребностям рынка Республики Молдова? 6. Каким внутренним распорядительным документом Закупающего органа (приказ, распоряжение, указание, поручение, решение или иной, предусмотренный законом административный акт) утверждена техническая спецификация?
Răspuns (11 dec 2024, 11:22):
Procedura se desfășoara în totalitate conform legii privind achizițiile publice
Data:
8 dec 2024, 12:57
Subiectul întrebării:
Receptionarea bunurilor de AC
Întrebare:
Dispune autoritatea contractanta de spatiul necesar pentru depozitarea unei canitati de 1000 tone in cazul unei singure livrari sau livrarea va trebui sa fie efectuata in transe, la cererea AC?
Răspuns (8 dec 2024, 13:05):
La patru locatii este spatiu pentru depozitarea sarii
Data:
8 dec 2024, 12:59
Subiectul întrebării:
Referitor la specificatia tehnica
Întrebare:
Ce normativ al RM sau Europa sau Mondial a fost aplicat aici, pentru a solicita granulația data, daca sarea este așa măruntă la orice aplicare pe teren daca e o vijelie mai puternica tot materialul va fi suflat de vint pe acostament si efectul fi minim. A fost implicat un specialist tehnic la elaborarea specificației date, daca nu rugam respectuos sa indicați un normativ tehnic după care să ne ghidam.
Răspuns (11 dec 2024, 11:29):
Anunțul de participare a fost modificat în care este stipulat CP D.02.23:2019
Data:
8 dec 2024, 13:00
Subiectul întrebării:
Probleme legate de granulație mică și suflarea materialului
Întrebare:
Sarea cu granulație fină are dezavantaje în condiții de vânt. Dacă materialul este prea fin, acesta poate fi suflat de pe drumuri, reducând eficiența în combaterea gheții și zăpezii. În regiunile expuse la vânturi puternice, sarea de deszăpezire cu granulație mai mare (3-5,6, mm) poate fi preferată. De asemenea, tratamentul cu soluții umectante (precum clorura de calciu sau soluții de saramură) poate reduce riscul suflării materialului, deoarece sarea devine mai aderentă la suprafața drumului. A fost luată in calcul practica data ?
Răspuns (11 dec 2024, 11:31):
Întreprinderea are o practică majoră în domeniul de întreținere a drumurilor publice pe timp de iarnă. Respectiv, vă rugăm să respectați cerințele anunțului de participare
Data:
8 dec 2024, 13:02
Subiectul întrebării:
Livrarea?
Întrebare:
In conditiile de livrare enuntate in din anuntul de participare este stipulat ca livrarea se va efectua la solicitarea beneficiarului în decurs de 20 zile calendaristice. Concretizati daca beneficiarul poate solicita toata canittatea de 1000 tone odata, intr-o livrare (in aceasi zi)? Va rugam sa ne oferiti un raspuns clar, fara ambiguitati, asa cum prevede Legea 131/2015 art.35. Multumim.
Răspuns (8 dec 2024, 13:10):
1000 de tone in decurs de 20 zile
Data:
8 dec 2024, 13:03
Subiectul întrebării:
Tipul de sare?
Întrebare:
Conteaza tipul de sare (gema sau de mare) daca se incadreaza in parametrii din anuntul de participare?
Răspuns (8 dec 2024, 13:11):
Sare tehnica
Data:
8 dec 2024, 13:04
Subiectul întrebării:
Clarificare la specificatia tehnica
Întrebare:
În anunţul de participare la punctul 8 „Specificarea tehnică deplină solicitată” se determină o descriere a bunurilor solicitate. Aceste specificaţii stabilesc imperativ anumite cerinţe tehnice şi marja admisibilă a acestora. În acelaşi timp, în titlul acestei coloane „Specificarea tehnică deplină solicitată” se face referinţă la careva „Standarde de referință”, nefiind indicate şi nici analizate de parcă au fost excluse intenţionat. Respectiv, în scopul asigurarii principiului transparenţei şi publicităţii procesului de achiziţiib publice, solicităm să indicaţi în anunţul de participare şi în celelalte documente din documentaţia de atribuire referinţe la standardele invocate ce urmează a fi respectate. Or, standard constituie un document juridic constituit din norme sau din ansamblu de norme care reglementează calitatea, caracteristici, forma, tipl unui produs ce se aplică pe un anumit teritoriu şi timp. Vă rugăm să indicaţi referinţe la standardul invocat.
Răspuns (11 dec 2024, 11:34):
A fost modificat Anunțul de participare cu completările respective
Data:
8 dec 2024, 13:06
Subiectul întrebării:
Solicitarea unui grafic exact de livrare
Întrebare:
Avînd în vedere că anunţul de participare prevede cerinţe incerte privind condiţiile de livrare ce transmite un indiciu de subiectivitate a AC la executarea contractului, cerem obligatoriu să elaboraţi un grafic de livrări predictibile pentru a asigura o procedură de achiziţii legală, transparentă şi imparţială.
Răspuns (11 dec 2024, 11:35):
A fost modificat Anunțul de participare cu completările respective
Data:
8 dec 2024, 13:09
Subiectul întrebării:
Conditie de plata echitabila
Întrebare:
Odata ce prin licitatia respectiva nu dati asigurare privind comanda integrala de bunuri licitate si solicitati in acelasi timpt garantie de buna executie pentru eventualul lot, cerem sa prevedeti drept forma de plata LC acreditiv pentru asigurarea comenzii de sare integrale licitate.
Răspuns (8 dec 2024, 13:13):
AC va solicita toata cantitatea de sare
Data:
8 dec 2024, 13:13
Subiectul întrebării:
Opriti intentia de trucare a licitatiei la comanda unui grup de agenti economici care au deja sare compromisa la Giurgiulesti
Întrebare:
NU ADMITETI TERTIPURI SI TRUCARI IN PROCEDURA RESPECTIVA PENTRU A VAFORIZA PE UN GRUP DE AGENTI ECONOMICI AGREAT DE CATRE DVS SI A COORDONAT PREALABIL ACEASTA LICITATIE PRIN INTRODUCEREA UNEI INTELEGERI DE CARTELSI INDICI DE MONOPOLIZARE PRIN INTENTIA DE A LIVRA LOTUL DE SARE IMPORTAT DEJA IN MOLDOVA SI STOCAT LA GIURGIULESTI.
Răspuns (11 dec 2024, 11:46):
Procedura de achiziție se desfășoara în totalitate conform legii privind achizițiile publice, dar noi vedem inițiativa unui sau a mai mulți OE care vor să deturneze achiziția dată ca și toate achizițiile ce țin de achizițioanrea sării tehnice organizate de alte AC. Cu atît mai mult că toate întrebările anterioare au apărut cu 1-2 ore înaine de se termina perioada clarificărilor pentru ca noi să nu reușim a da răspunsuri respective.
Data:
8 dec 2024, 13:16
Subiectul întrebării:
Liciata trucata
Întrebare:
Foarte grijulii sinteti pentru aceasta operatiune orchestrata de catre dumneavoastra. In cadrul eventualei anchete se va stabili daca grupul de lucru sa convocat in ziua de odihna si daca este tabelata pe pontaj achitinduse salariu
Răspuns (11 dec 2024, 11:50):
AC are necesitate de a achiziționa sare tehnică într-un mod transparent la un preț mai avantajos și nu favorizează nici un OE
Data:
8 dec 2024, 13:16
Subiectul întrebării:
Clarificarea valabilității certificatului de calitate și atribuțiile organelor competente
Întrebare:
n răspunsul dumneavoastră anterior (8 dec 2024, 12:56), ați menționat că certificatul de calitate trebuie să fie vizat sau emis recent (în 2024 sau noiembrie-decembrie 2023) și că acesta poate fi vizat anual de organele competente. Dorim să atragem atenția că, în cazul sării tehnice, certificatele de calitate sunt emise exclusiv de producători internaționali, deoarece Republica Moldova nu produce sare tehnică și, prin urmare, organele naționale nu au atribuții în avizarea acestor certificate. Solicităm să indicați explicit în Anunțul de Participare cerințele clare privind valabilitatea certificatului de calitate și să precizați că este obligatoriu ca acesta să fie emis recent (ex. ultimele 12 luni). Această clarificare este necesară pentru a asigura o evaluare obiectivă și pentru ca toți ofertanții să îndeplinească condițiile solicitate de Autoritatea Contractantă.
Răspuns (11 dec 2024, 11:50):
A fost modificat Anunțul de participare cu completările respective
Data:
8 dec 2024, 13:17
Subiectul întrebării:
Termenul maxim 180 zile
Întrebare:
În răspunsul dvs. anterior, ați menționat că termenul de 180 de zile este unul maxim. Solicităm să clarificați următoarele: 1. Dacă termenul de plată este flexibil, poate ofertantul propune un termen mai mic, de exemplu, 30 de zile, care să fie luat în considerare în evaluarea ofertei? În caz contrar, cum se asigură Autoritatea Contractantă că acest termen maxim nu creează un avantaj disproporționat pentru anumite companii cu o capacitate financiară mai mare?2. Având în vedere că termenul de plată influențează direct costurile ofertanților, care sunt criteriile și metodologia utilizate de Autoritatea Contractantă pentru a evalua impactul acestuia asupra valorii estimate a contractului? Considerăm că o mai mare transparență cu privire la aceste aspecte este esențială pentru a permite ofertanților să formuleze oferte competitive și corecte.
Răspuns (11 dec 2024, 11:52):
Sa modificat termenul de achitare
Data:
8 dec 2024, 13:17
Subiectul întrebării:
Ne vom confrunta intro plingere penala
Întrebare:
Va rog sa nu precipitati si sa va manifestati asa partinitori pentru acest grup de interes totul este stiut si totul se vede
Răspuns (11 dec 2024, 11:52):
AC are necesitate de a achiziționa sare tehnică într-un mod transparent la un preț mai avantajos și nu favorizează nici un OE
Data:
8 dec 2024, 13:18
Subiectul întrebării:
Integrarea raspunsurilor la clarificari
Întrebare:
Solicităm respectuos ca toate răspunsurile oferite de Autoritatea Contractantă la solicitările de clarificări să fie integrate în mod oficial în Anunțul de Participare. Este esențial ca aceste răspunsuri să devină parte integrantă a documentației de atribuire, pentru a asigura egalitatea de șanse între toți ofertanții. Conform principiilor prevăzute de Legea privind Achizițiile Publice, toți ofertanții trebuie să beneficieze de condiții egale și transparente. Nu toți ofertanții interesați de această procedură de achiziție au acces constant la secțiunea de clarificări, iar integrarea răspunsurilor în Anunțul de Participare asigură că toți participanții sunt informați în mod complet și uniform cu privire la cerințele și condițiile de participare. Vă rugăm să actualizați Anunțul de Participare cu toate clarificările și răspunsurile acordate până în prezent.
Răspuns (11 dec 2024, 11:53):
Stimate OE Anunțul de participare a fost modificat
Data:
13 dec 2024, 10:16
Subiectul întrebării:
Prezentarea dovezilor privind calitatea produsului - material antiderapant
Întrebare:
Bună ziua, potrivit anuntului de participare este solicitat drept criteriu de calificări și eligibilitate a ofertantilor prezenatrea: "certificat/declarație de calitate valabil, emis de organismele/instituțiile abilitate în acest sens, care să ateste corespunderea bunurilor ofertele conform specificațiilor tehnice solicitate, confirmat prin aplicarea semnăturii electronice a participanților". Așadar, cerinta in acuza este distorsionata, interpretabila si usor manipulativa astfel cerem clarificarea și efectuarea amendamentelor de rigoare la respectiva cerința, reeșind din iminentul risc de specula de catre orice participant (ofertant sau AC) parte a procedurii de achizipublice, prezentin următoarele argumente intemeiate. Actul normativ de reglementare a cerințelor tehnice la materialele utilizate la prevenirea și combaterea lunecușului pe timp de iarnă, așa precum și DVS la-ți invocat în documentele de atribuire este CPD.02.23:2019. Învederînd actul respectiv în pct. B.1 sunt prevăzute exhaustiv cerințele față de documentele privind calitatea produselor la desfășurarea licitației pentru procurarea materialelor utilizate la combaterea lunecușului pe timp de iarnă. Astfel, în lista acestor acte se impune obligativitatea prezentării certificatului de igienă și certificatul de conformitate a calității sau un raport emis de un centru de testare(laborator) acreditat în modul stabilit privind încercarea materialului. Prin urmare, solicităm grupului de lucru de achiziții publice să se conformeze cerințelor și reglementărilor respective în vigoare care stabilesc cerintele obiectului achiziții publice anunțate și să nu admiteti abateri de la aceste cerințele si reglementările clare și precise operatorilor economici, stabilite în mod transparent si imperativ in legislație. Operati corectări la cerința prevăzută în anunțul de participare pentru a o aduce în strictă conformare cerinței legale acestui tip de produs. Altminteri, creati posibilitate de speculă în respectiva licitație.
Răspuns (13 dec 2024, 11:23):
Pentru a nu favoriza niciun OE și pentru a permite accesul nediscriminatoriu tuturor participanților eligibili la procedură, se solicita doar prezentarea unui certificat sau a unei declarații de calitate valabilă, emisă de organismele sau instituțiile abilitate. Această cerință va permite tuturor OE să participe în condiții egale, eliminând orice risc de interpretare sau speculă, care si este descrisa in pct. 16 cerinta 10 din Anuntul de participare.
Data:
13 dec 2024, 10:44
Subiectul întrebării:
Referitor la cerinta 14 din pct. 16 al Anunțului de participare
Întrebare:
Bună ziua, În anunțul de participare publicat în ultima redacție se stabilește un criteriu de calificare și modul de demonstrare a îndeplinirii a acestuia foarte dubios și neexplicabil și anume: "ofertă semnată electronic" fără anexare la documente de atribuire a unui model anume sau exemplu.În același timp Documentația Standard, prevederile Legii nr. 131/2015 privind achizițiile publice, stabilește clar ce este oferta și care documente sunt incluse în aceasta. Respectiv cerința punctului este una dubioasa, confuză și neclară, deoarece nu ați anexat nici un model in acest sens un altfel de document individualizat decit cel definit prin lege. În cazul cînd, aveți în vedere cerința "ofertă" asa cum este prevazuta în conformitate cu termenii Legii sus-enunțate, pentru a nu induce în eroare operatorii economici, solicităm să excludeți această greseala admisă, iar dacă o mențineți si sustineti drept cerință/criteriu obligatoriu, solicităm a anexa la documentația de atribuire un model anume in acest sens, în scopul de a respecta principiul publicității și transparentii procedurilor de achizitii publice.
Răspuns (13 dec 2024, 11:24):
Dorim să subliniem că cerințele și criteriile incluse în anunțul de participare, inclusiv obligația privind prezentarea unei oferte semnate electronic, au fost formulate în conformitate cu prevederile legale aplicabile, respectiv Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, precum și Documentația Standard. Conform legislației în vigoare, documentele care constituie oferta sunt clar definite, iar ofertanții au obligația să respecte în totalitate cerințele stabilite în anunțul de participare și documentația aferentă. În cazul acestei proceduri, solicitarea unei oferte semnate electronic este menită să asigure securitatea și autenticitatea documentelor transmise. În acest sens, oferim clarificarea că nu este necesar să anexăm un model suplimentar, deoarece cerința respectă cadrul legal, iar documentele incluse în ofertă sunt deja descrise de lege. Operatorii economici sunt rugați să își organizeze documentele conform cerințelor legale și să asigure semnarea electronică a acestora în conformitate cu reglementările privind semnătura electronică. Vă mulțumim pentru înțelegere și vă încurajăm să respectați condițiile anunțului de participare, astfel încât să asigurăm desfășurarea corectă și transparentă a acestei proceduri de achiziție publică.
Data:
13 dec 2024, 11:10
Subiectul întrebării:
Clarificare referitor la garanția pentru ofertă
Întrebare:
Anunțul de participare prevede la alin. (3) din punctul 16, criteriu de calificare: "Scrisoare de garantie bancară, emisă de o bancă comercială - 1% din valoarea ofertei, iar modul de demonstrare a îndeplinirii criteriului "Garanția pentru ofertă" (emisă de o bancă comercială), conform Anexei 9 la Documentația de Standard, scanată electronic de OP sau la contul AC...". Asadar, reeșind din faptul că criteriul de calificare stabilit, stabilește incontestabil unica obțiune a garanției de ofertă: la caz a scrisorii de garanție, emisă de o bancă comercială, respectiv devenind imperativă doar aceasta, iar modul de demonstrare a acestui criteriu la fel cert, indică doar un document emis de o bancă comercială și doar prin deducere este admis..... sau la contul AC", solicităm autoriatatii contractante să nu restricționeze participarea OE, doar prin depunerea garanții bancare, insa a fi acceptată clar, fără echivoc și expres o garanție de ofertă prin transfer de mijloace către AC. Corectați confruntările din anunțul de participare la etapa actuală pentru a nu fi tardiv și irevocabil ulterior sau a permite unor OE de rea credință, manevră de inspirare a unor contestații.
Răspuns (13 dec 2024, 11:24):
Cerința privind prezentarea unei garanții pentru ofertă permite operatorilor economici să opteze pentru depunerea acesteia fie sub formă de scrisoare de garanție bancară emisă de o bancă comercială, fie prin transfer de mijloace financiare către contul autorității contractante, așa cum este clar indicat în anunțul de participare. Aceste prevederi nu restricționează accesul operatorilor economici și nu discriminează nicio parte, ci oferă o flexibilitate rezonabilă pentru a respecta atât principiile egalității de șanse, cât și reglementările legale. Totodată, claritatea și modul de demonstrare a îndeplinirii criteriului sunt descrise în Anuntu de participare. Vă asigurăm că obiectivul AC este de a desfășura această procedură de achiziție publică în conformitate cu principiile legalității, transparenței și accesului egal pentru toți operatorii economici.
Data:
13 dec 2024, 11:20
Subiectul întrebării:
Cerința pentru antiaglomerant
Întrebare:
Conform Anunțului de Participare, a fost stabilită cerința ca materialul antiderapant să conțină antiaglomerant în cantitate de maximum 100 mg/kg. Totuși, această specificație este incompletă, întrucât nu este indicat un prag minim. Solicităm clarificarea și completarea specificației astfel încât să fie indicat un interval (ex. minimum 90 mg/kg și maximum 100 mg/kg). Aceasta pentru a evita situațiile în care un produs fără antiaglomerant (0 mg/kg) ar putea fi considerat conform, deși o astfel de sare nu poate fi utilizată în mod practic, având în vedere riscul major de aglomerare.
Răspuns (16 dec 2024, 11:14):
Specificatia tehnica a fost modificată
Data:
13 dec 2024, 11:21
Subiectul întrebării:
Condiții de plată
Întrebare:
Clarificați vă rugăm următorul aspect referitor la condițiile și metode de plată stabilită, și anume, în decursul a 120 zile de la data semnării facturii fiscale: 1. Transferul bănesc pentru produsul livrat va fi efectuat în perioada de valabilitate a contractului sau există riscul a fi efectuat după data de 15.06.2024, adică după expirarea contractului de achiziții publice; 2. Vă aumați faptul că stabilirea unui termen de achitare îndelungat așa precum l-ați indicat, duce direct la procurarea unui lot de sare cu prețuri majorate ; Astfel de acțiuni cum ar trebui să le percepem, drept neglijență din partea AC, drept incapacitate de plată?, drept facilitate a unui anumit ofertant?, sau drept risipă de bani bugetari? 3. Solicităm a revizui termenul de plată în scopul asigurării utilizării eficiente a mijloacelor bugetare prin achiziționarea unui lot de produse la preț competitiv și accesibil prețurilor de piață actuale.
Răspuns (16 dec 2024, 11:26):
Respectati cerintele Anuntului de participare
Data:
13 dec 2024, 11:21
Subiectul întrebării:
Garanția de bună execuție
Întrebare:
Documentația de atribuire prevede o garanție de bună execuție în valoare de 5%. Solicităm detalii despre: • Modalitatea de executare a garanției în caz de neconformitate sau nerespectare a termenilor contractuali. • Dacă garanția poate fi redusă în cazul unei executări anticipate și corecte a contractului cu alte autoritati cotractante.
Răspuns (16 dec 2024, 11:28):
Garantia de buna executie se depune la semnarea contractului si nu poate fi midificata
Data:
13 dec 2024, 11:21
Subiectul întrebării:
Certificatul de calitate valabilitatea
Întrebare:
Certificatul de calitate trebuie să fie valabil, conform specificațiilor. Solicităm să precizați: Dacă există o perioadă limită (ex. emis în ultimele 12 luni) pentru certificatul de calitate.
Răspuns (13 dec 2024, 11:57):
Certificatul de calitate trebuie să fie VALABIL
Data:
13 dec 2024, 11:22
Subiectul întrebării:
Confirmarea completării tuturor răspunsurilor la clarificări
Întrebare:
În răspunsul din 11 dec 2024, 11:53, ați menționat că Anunțul de Participare a fost modificat pentru a include completările solicitate. Dorim să subliniem că în documentația actualizată nu este evidențiată clar integrarea completă a răspunsurilor oferite la toate solicitările de clarificări. În mod specific, remarcăm că nu a fost inclusă nicio mențiune în Anunțul de Participare actualizat cu privire la valabilitatea certificatului de calitate. În răspunsul la clarificările din 8 dec 2024, 12:56, ați menționat că certificatul de calitate trebuie să fie vizat sau emis recent (în 2024 sau noiembrie-decembrie 2023). Solicităm respectuos să adăugați această cerință în mod explicit în Anunțul de Participare actualizat, astfel încât să fie parte integrantă a documentației oficiale. De asemenea, reiterăm solicitarea de a publica o versiune consolidată a Anunțului de Participare care să includă toate modificările și răspunsurile oferite până în prezent. Acest pas este esențial pentru a respecta principiile transparenței și egalității de șanse prevăzute de legislația privind achizițiile publice. Vă rugăm să confirmați în mod oficial că toate răspunsurile oferite au fost incluse în documentația actualizată și să publicați o versiune consolidată pentru consultarea ofertanților.
Răspuns (16 dec 2024, 11:34):
Pentru a nu favoriza OE conform Anuntului de paricipare pct. 16 cerinta 10 se solicita Certificat/declarație de calitate valabil pentru anul 2025
Data:
13 dec 2024, 11:22
Subiectul întrebării:
Valoarea estimativă
Întrebare:
Valoarea estimativă a contractului este stabilită la 2.200.000 MDL. Solicităm să clarificați: • Ce date de piață au fost utilizate pentru calcularea acestei valori? • Au fost analizate contracte similare din regiuni cu condiții logistice și climatice apropiate? • Cum vor fi gestionate situațiile în care prețurile oferite depășesc valoarea estimată?
Răspuns (13 dec 2024, 11:47):
Au fost analizate contracte similare de achizitionare a sarii tehnice din mai multe regiuni
Data:
13 dec 2024, 11:23
Subiectul întrebării:
Termenul de plata
Întrebare:
În contextul modificării termenului de plată de la 180 de zile la 120 de zile, dorim să atragem atenția că valoarea estimativă indicată în Anunțul de Participare continuă să pară necorespunzătoare pentru condițiile stabilite. Solicităm clarificări suplimentare cu privire la baza de calcul utilizată de Autoritatea Contractantă pentru a stabili această valoare estimativă. 1. La ce contracte anterioare sau date de piață s-a raportat Autoritatea Contractantă? Având în vedere volumul mare de achiziție și termenul extins de plată, este esențial să se specifice dacă: o S-au utilizat contracte similare din trecut și, dacă da, ce termeni financiari și de plată aveau acestea. o S-au luat în considerare fluctuațiile prețurilor de pe piața internațională a sării tehnice, precum și costurile actuale de transport și logistică.
Răspuns (16 dec 2024, 11:38):
Sau analizat si ofertele propuse de OE catre AC privin achizitionarea de sare tehnica
Data:
13 dec 2024, 11:23
Subiectul întrebării:
Cum a fost ajustată valoarea estimativă în raport cu termenul de plată?
Întrebare:
Cum a fost ajustată valoarea estimativă în raport cu termenul de plată? • Având în vedere că termenul de plată extins impune un cost suplimentar ofertanților pentru blocarea resurselor financiare, dorim să știm dacă acest factor a fost luat în calcul la stabilirea valorii estimate. • Dacă nu, cum justifică Autoritatea Contractantă valoarea mică a estimării?
Răspuns (16 dec 2024, 11:38):
Sau analizat si ofertele propuse de OE catre AC privin achizitionarea de sare tehnica
Data:
13 dec 2024, 11:24
Subiectul întrebării:
Au fost efectuate analize comparabile cu alte achiziții similare?
Întrebare:
Solicităm să specificați clar ce proceduri și valori de referință au fost utilizate pentru a stabili această valoare. În cazul în care s-au analizat contracte similare, rugăm să indicați dacă acestea au avut termeni de plată și volume comparabile. ( ex. Nu e posibil de comparat un contract de 1000 de tone cu unul de 5000 tone ),
Răspuns (16 dec 2024, 11:39):
Va rugam sa respectati cerintele anuntui de participare
Data:
13 dec 2024, 11:24
Subiectul întrebării:
Publicarea răspunsurilor la clarificări
Întrebare:
Solicităm ca toate răspunsurile oferite la solicitările de clarificări să fie integrate în mod explicit în Anunțul de Participare, pentru a asigura transparența și egalitatea de șanse pentru toți ofertanții, conform legislației privind achizițiile publice.
Răspuns (16 dec 2024, 11:41):
Anuntul de participare a fost modificat
Data:
13 dec 2024, 11:26
Subiectul întrebării:
SOLICITĂM EXCLUDEREA UNOR CERINȚE IMPOSIBILE
Întrebare:
Prin anunțul de participare solicitați prezentarea "certificat/declarație de calitate..." un document care la moment legislația națională și cea Europenă nu stabilește astfel de tip de document, în consecință nu reglementează modul eliberării unui astfel de act. Legislația Națională,Europeană stabilește termenul de certificat a conformității produsului, fapt care este reglementat corespunzător. Respectiv, cerem substituirea cerinței "certificat/declarație de calitate" cu sintagma ''certificat/declarație de certificare a conformității"
Răspuns (16 dec 2024, 11:49):
La receptionarea lucrărilor de combatere a poleiului si ghetusului, Beneficiarul (ASD) ne solicita prezentarea certificatului de conformitate/calitate a produsului (sare tehnica)
Data:
13 dec 2024, 11:28
Subiectul întrebării:
Termenii de livrare pentru fiecare locație
Întrebare:
În condițiile specificate în Anunțul de Participare, este indicat volumul de livrat pentru fiecare locație, însă nu sunt precizate termenele de livrare specifice pentru fiecare punct. Solicităm să detaliați dacă toate livrările trebuie efectuate simultan sau dacă se vor stabili termene diferite pentru fiecare locație. Acest aspect este esențial
Răspuns (13 dec 2024, 11:43):
Cititi cu atentie Anuntul de participare pct. 12 ecte clar descris
Data:
13 dec 2024, 11:30
Subiectul întrebării:
Condițiile specifice pentru stocarea sării tehnice până la livrare
Întrebare:
În documentația de atribuire, nu este specificat dacă Autoritatea Contractantă impune anumite condiții pentru stocarea sării tehnice înainte de livrare. Solicităm să clarificați dacă produsul trebuie păstrat în anumite condiții de temperatură și umiditate sau dacă există alte cerințe specifice pentru a preveni pierderea calității (ex. evitarea higroscopicității excesive).
Răspuns (13 dec 2024, 11:50):
Toate conditiile referitoare la procedura respectiva sunt stipulate in Anuntul de participare si specificarea tehnica
Data:
13 dec 2024, 11:30
Subiectul întrebării:
Condițiile specifice pentru stocarea sării tehnice până la livrare
Întrebare:
În documentația de atribuire, nu este specificat dacă Autoritatea Contractantă impune anumite condiții pentru stocarea sării tehnice înainte de livrare. Solicităm să clarificați dacă produsul trebuie păstrat în anumite condiții de temperatură și umiditate sau dacă există alte cerințe specifice pentru a preveni pierderea calității (ex. evitarea higroscopicității excesive).
Răspuns (17 dec 2024, 08:21):
Toate conditiile referitoare la procedura respectiva sunt stipulate in Anuntul de participare si specificarea tehnica
Data:
13 dec 2024, 11:31
Subiectul întrebării:
Detalii privind procedura de recepție a produsului
Întrebare:
Solicităm să clarificați care sunt pașii exacti ai procesului de recepție a sării tehnice. Cine este responsabil pentru verificarea calității și conformității produsului livrat? Există un laborator autorizat care va efectua aceste verificări? Solicităm, de asemenea, să specificați timpul necesar pentru finalizarea procesului de recepție și confirmarea acestuia.
Răspuns (16 dec 2024, 11:56):
Beneficiarul (ASD) verifica prin laboratul propriu calitatea produsului, iar receptia va fi in decurs de 30 de zile din data semnarii contractului
Data:
13 dec 2024, 11:31
Subiectul întrebării:
Ajustarea prețului în caz de fluctuații majore ale pieței
Întrebare:
Luând în considerare posibilele fluctuații ale prețurilor la sare tehnică pe piața internațională, Autoritatea Contractantă prevede vreo clauză în contract care să permită ajustarea prețului pe baza unor criterii obiective? Dacă da, vă rugăm să specificați detaliile acestei clauze. Dacă nu, solicităm să clarificați de ce o astfel de prevedere este omisă.
Răspuns (16 dec 2024, 12:03):
Este riscul ca iarna sa nu fie raspindita toata cantitatea de sare achizitionata din cauza conditiilor climaterici, in acest caz AC va fi nevoita sa achite facturile pentru achizitionare de sare din veniturile obtinute din alte lucrari in sezonul de primavara
Data:
19 dec 2024, 07:35
Subiectul întrebării:
Experiența similară – definiția clară a bunurilor similare
Întrebare:
In răspunsul oferit la clarificarea din data de 5 decembrie 2024, ora 10:48, ați menționat că, pentru demonstrarea experienței similare, este necesar ca ofertantul să prezinte un contract anterior de livrare de sare tehnică. Totuși, în Anunțul de Participare se specifică că experiența similară poate include și contracte pentru “sare tehnică/materiale.” Această formulare introduce o ambiguitate semnificativă, deoarece sub termenul „materiale” pot fi incluse o gamă largă de produse care nu au legătură cu specificul și cerințele tehnice ale sării tehnice. Având în vedere că obiectul achiziției este clar definit ca fiind „sare tehnică” și că este esențial ca ofertantul să aibă experiență specifică în gestionarea, depozitarea și livrarea acestui tip de produs, solicităm respectuos să eliminați termenul „materiale” din criteriul de calificare privind experiența similară. Solicitam ca cerința să fie modificată astfel încât să se refere exclusiv la „sare tehnică,” pentru a evita interpretările diferite și pentru a asigura respectarea principiilor de transparență și egalitate de șanse.
Răspuns (19 dec 2024, 07:54):
Pentru a nu favoriza anumuti OE se solicita expirienta similara a sarii tehnice sau a materialelor
Data:
19 dec 2024, 07:36
Subiectul întrebării:
Draft contract
Întrebare:
Luand in calcul raspunsurile AC la clarificarile anterioare, observam ca AC comunica ca multe detalii vor fi specificate in contract, Luand in considerare ca Autoritatea Contractantă nu a publicat un draft de contract care să includă toate clauzele și condițiile contractuale relevante, solicităm respectuos să fie pus la dispoziție acest document înainte de depunerea ofertelor. Orice detaliu contractual – precum penalitățile pentru nerespectarea termenelor, condițiile de livrare în caz de circumstanțe neprevăzute sau procedurile de soluționare a disputelor – poate afecta în mod direct calcularea unei oferte corecte. De exemplu, dacă termenul de livrare de 20 de zile este solicitat pentru întreaga cantitate de sare,pai de cand se incepe calculul acestui termen din moment ce se semneaza contractul sau din moment ce AC emite comanda? Cat timp are AC de a emite comanda? Si multe altele.. aceste aspecte pot avea un impact semnificativ asupra costurilor ofertanților. Solicităm să clarificați aceste aspecte prin publicarea unui draft complet al contractului.
Răspuns (19 dec 2024, 07:55):
Anuntul de participare a fost modificat cititi cu atentie
Data:
19 dec 2024, 07:37
Subiectul întrebării:
Impactul clauzelor contractuale asupra ofertelor
Întrebare:
Având în vedere că anumite clauze importante, precum termenele detaliate pentru livrare, metodele de plată specifice și ajustările contractuale în cazul fluctuațiilor de prețuri, nu sunt incluse în documentația de atribuire, solicităm să fie specificat clar cum vor fi tratate aceste situații. Spre exemplu, dacă există întârzieri în livrare cauzate de condiții meteo nefavorabile, penalitățile vor fi aplicate sau se vor aplica excepții?
Răspuns (19 dec 2024, 07:57):
în proectul contractului sunt stipulate penalitatile pentru intirzierea de a livra marfa precum si pentru intirzierea de achitare
Data:
19 dec 2024, 07:38
Subiectul întrebării:
Clarificarea valabilității certificatului de calitate
Întrebare:
În anunțul de participare se menționează că certificatul de calitate trebuie să fie „valabil pentru anul 2025.” Totuși, mulți producători internaționali emit certificate de calitate fără o perioadă de valabilitate specificată. Cum intenționează Autoritatea Contractantă să trateze aceste certificate? De exemplu, dacă un certificat emis în 2015 încă atestă conformitatea sării tehnice, acesta va fi acceptat, chiar dacă parametrii produsului ar putea să nu mai corespundă din cauza factorilor externi (de exemplu, evaporarea antiaglomerantului sau creșterea umidității sării)? Solicităm ca anunțul de participare să fie actualizat pentru a solicita certificate emise în ultimele 12 luni de la data depunerii ofertelor
Răspuns (19 dec 2024, 07:57):
Va rugam sa respectati cerintele anuntului de participare
Data:
19 dec 2024, 07:39
Subiectul întrebării:
Parametrii produsului la momentul livrării
Întrebare:
Dacă un operator economic prezintă un certificat de calitate care corespunde cerințelor tehnice, dar produsul livrat nu mai îndeplinește parametrii certificați din cauza condițiilor de depozitare sau a altor factori externi (ex. sarea devine solidificată, antiaglomerantul nu mai este eficient), ce mecanisme va utiliza Autoritatea Contractantă pentru a verifica conformitatea produsului? La fel ce se va intampla cu sarea neconforma deja livrata? Ar trebui fi specificat undeva, in caz ca in contract. Solicitam ca la documentele de atribuire sa fie prezentat draftul contractului cu toate conditiile, care vor fi uterior obligatorii.
Data:
19 dec 2024, 07:40
Subiectul întrebării:
Depozitarea sarii inainte de livrare
Întrebare:
Deoarece sarea tehnică este higroscopică și poate suferi modificări de calitate în timpul depozitării (ex. creșterea umidității sau pierderea eficienței antiaglomerantului), solicităm să fie specificate cerințele exacte privind condițiile de stocare înainte de livrare. De exemplu, există cerințe privind menținerea unei umidități scăzute sau protejarea sării de expunerea directă la aer liber?
Data:
19 dec 2024, 07:40
Subiectul întrebării:
Ajustarea preturilor
Întrebare:
În cazul unor fluctuații semnificative ale prețurilor sării tehnice pe piața internațională sau a unor creșteri ale costurilor logistice, contractul prevede posibilitatea ajustării prețului? Dacă nu, solicităm să fie specificat cum vor fi gestionate aceste riscuri financiare, având în vedere volatilitatea pieței
Data:
19 dec 2024, 07:41
Subiectul întrebării:
Impactul fluctuatiilor valutare
Întrebare:
Luand in considerare ca prețurile sării tehnice sunt influențate de cursul valutar, există mecanisme în contract care să protejeze ofertanții împotriva fluctuațiilor mari ale cursului de schimb? Dacă nu, solicităm să fie clarificat cum se vor gestiona aceste riscuri, având în vedere termenul lung de livrare și plată.
Data:
19 dec 2024, 07:42
Subiectul întrebării:
Impactul conditiilor contractuale asupra ofertei propuse
Întrebare:
Luand in considerare ca criteriul principal de evaluare este „prețul cel mai scăzut”, cum va lua Autoritatea Contractantă în considerare diferențele în costurile logistice sau riscurile financiare asumate de ofertanți? De exemplu, un ofertant care propune un preț mic, dar care nu a inclus riscurile de fluctuație a pieței, poate fi avantajat în mod nejustificat. Solicităm să fie specificată metodologia de evaluare pentru a evita astfel de situații.
Data:
19 dec 2024, 07:43
Subiectul întrebării:
Receptia produsului si costurile aditionale
Întrebare:
În cazul în care produsul livrat nu corespunde specificațiilor solicitate, cine va acoperi costurile suplimentare pentru returnarea sau înlocuirea acestuia? Va fi ofertantul obligat să livreze un lot nou pe cheltuiala proprie sau aceste costuri vor fi discutate în baza unor penalități specificate?
Data:
19 dec 2024, 07:44
Subiectul întrebării:
Integrarea raspunsurilor la clarificari
Întrebare:
Solicităm respectuos ca toate răspunsurile oferite de Autoritatea Contractantă la solicitările de clarificări să fie integrate în mod oficial în Anunțul de Participare. Este esențial ca aceste răspunsuri să devină parte integrantă a documentației de atribuire, pentru a asigura egalitatea de șanse între toți ofertanții. Conform principiilor prevăzute de Legea privind Achizițiile Publice, toți ofertanții trebuie să beneficieze de condiții egale și transparente. Nu toți ofertanții interesați de această procedură de achiziție au acces constant la secțiunea de clarificări, iar integrarea răspunsurilor în Anunțul de Participare asigură că toți participanții sunt informați în mod complet și uniform cu privire la cerințele și condițiile de participare. Vă rugăm să actualizați Anunțul de Participare cu toate clarificările și răspunsurile acordate până în prezent si in viitor.
Data:
19 dec 2024, 07:49
Subiectul întrebării:
Respectarea principiului clarității în răspunsurile oferite de Autoritatea Contractantă
Întrebare:
Având în vedere răspunsurile oferite până în prezent de Autoritatea Contractantă la clarificările operatorilor economici, constatăm că unele dintre acestea sunt formulate la un nivel general și nu oferă soluții clare sau detalii suficiente pentru a răspunde întrebărilor specifice. În plus, unele răspunsuri lasă loc pentru interpretări multiple, ceea ce contravine principiului transparenței și previzibilității prevăzute de Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice. Astfel, pentru a evita situații în care procedura ar putea fi tergiversată prin contestații la Agenția Națională pentru Soluționarea Contestațiilor (ANSC), solicităm respectuos ca Autoritatea Contractantă să ofere răspunsuri detaliate, clare și lipsite de ambiguități la toate clarificările solicitate de operatorii economici. Solicităm ca toate răspunsurile viitoare ale Autorității Contractante să fie explicite s integrate în Anunțul de Participare actualizat, astfel încât acestea să devină parte integrantă a documentației oficiale și să asigure condiții egale pentru toți operatorii economici.
Răspuns (19 dec 2024, 08:20):
Din intrebarila ca au parvenit pina in prezent se vede clar ca fiecare OE solicita cerinte pentru a fi favorizat si creaza conditii pentru formarea unor noi cerinte din parte altor OE. Daca aveti intrebari solicitam ca ele sa fie formulate pe toata perioda de clarificari dar nu in ultimile minute, pentru a avea posibilitatea de a da raspunsuri clare si de a face schimbarile respective. Se face o impresie ca unii OE nu au dorinta de a participa la licitatia respectiva dar doar de a crea impedimente pentru blocarea achizitiei.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.