Selectaţi tipul procedurii
Achizițiе comercială
21313789
1
Perioada de actualizare
de la
20.11.2024 16:38
până la 02.12.2024 10:00
până la 02.12.2024 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la
02.12.2024 10:00
până la 23.12.2024 10:00
până la 23.12.2024 10:00
au rămas 14 ore
3
Licitaţie
24.12.2024 12:00
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Propunerea ofertelor
Valoarea estimată fără TVA
2 574 700 MDL
Perioada clarificărilor:
20 nov 2024, 16:38 - 2 dec 2024, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor:
2 dec 2024, 10:00 - 23 dec 2024, 10:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Propunerea ofertelor
Achiziționarea dispozitivelor medicale conform necesităților IMSP Institutul Mamei și Copilului
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
20 nov 2024, 16:38
Data ultimilor modificări
28 nov 2024, 15:52
Achizitii.md ID
21313789
MTender ID
CPV
33100000-1 - Echipamente medicale
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Lot nr. 1 Sistem - Mașină de anestezie, Monitor de pacient, Aspirator medical (RMN)
Buget: 1455000.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
formularele_.xlsx
Istoricul documentului
-
formularele_.xlsx
ID: 20983d75-e017-4f8a-a64f-64652177e82a
Documentele la ofertă
-
formularele_.xlsx
ID: 20983d75-e017-4f8a-a64f-64652177e82a
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-
28.11.24 15:52
anunt de participare_modificare_imc.signed.pdf
anunt de participare_modificare_imc.signed.pdf
Istoricul documentului
-
anunt de participare_modificare_imc.signed.pdf
anunt de participare_modificare_imc.signed.pdf
ID: efb6a1ea-3342-42a3-be42-86c38a2e90b5
Documentele la ofertă
-
anunt de participare_pentru publicare_imc.signed.pdf
anunt de participare_pentru publicare_imc.signed.pdf
ID: efb6a1ea-3342-42a3-be42-86c38a2e90b5
Documentele la ofertă
Documentele la ofertă
-
28.11.24 15:52
Data:
21 nov 2024, 10:16
Subiectul întrebării:
Cantar pediatric
Întrebare:
Buna ziua. Pentru ce solicitati dovada de inregistrare in Registrul de Stat al Mijloacelor de Masurare, daca conform legislatiei in vigoare cintare nu se inregisteaza? Cantare importate cu marcajul "M" se introduc pe piata fara inregistrarea si ulterior trec verificarea periodica dupa termenul de expirare a verificarii primare de la fabrica. Rugam sa confirmati daca se va accepta cantare cu marcajul metrologic M? Va multumim
Răspuns (21 nov 2024, 10:25):
Mulțumim pentru clarificarea depusă, pentru lotul nr. 6 este menționat ,,Se acceptă dispozitive medicale înregistrate în registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale sau bunuri
înregistrate în Registrul de Stat al Mijloacelor de Măsurare (se va prezenta dovada de înregistrare).”Vă rugăm să verificați specificația tehnică.
Lot nr. 2 Sistem de perfuzie (RMN)
Data:
21 nov 2024, 21:03
Subiectul întrebării:
Cerinta de Baterie reincarcabila
Întrebare:
Buna ziua.
Multumim prentu oprtunitate si respectuos solicitam eliminare cerintei obligatorii de --Baterie reîncărcabilă Da, reîncărcare Timp de lucru cu baterie Minim 11 h la 5 mL/h -- din motivul ca nici un producator nu face asa dispozitive. Bateria este un device separat. Asa o cerinta duce la o complexitate nejusitificata din punct de vedere a protocolului medical fara beneficii reale pentru pacient, rezultand intr-o cheltuiala budgetara sporita nejustificata.
Totodata solicitam respectuos modificarea Cerintelor de Calificare Obligatorii nr. 18. Cerinta de Calificare Obligatorie nr. 18 tine de inregistrarea obligatorie dispozitivului ofertat in Registrul de Stat al Dispozitivelor Medical. Inregistrarea dispozitivelor noi este practic imposibila din cauze problemelor sistematice a organului de inregistrare. Din acest considerent, solicitam modificarea cerintei obligatorii de inregistrare a dispozitivului pren permiterea participarii la licitatie cu prezentarea documentelor necesare pentru inregistrare a dispozitivului ofertat.
Va multumim.
Răspuns (25 nov 2024, 08:36):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Data:
22 nov 2024, 15:14
Subiectul întrebării:
Solicitam sa se separe pozitiile din lotul 1,
Întrebare:
Solicitam sa se separe pozitiile din lotul 1, sunt dispozitive ce functioneaza independent si blocheaza unii operatori economici sa participe cu o singura pozitie.
Răspuns (25 nov 2024, 08:40):
Mulțumim pentru clarificarea depusă, necesarul a fost prezentat de beneficiarul final, IMSP Institutul Mamei și Copilului, conform necesitățile acestuia, totodată, tehnic nu este posibil modificarea divizarea loturilor.
Lot nr. 2 Sistem de perfuzie (RMN)
Data:
25 nov 2024, 17:41
Subiectul întrebării:
maner pentru transport
Întrebare:
solicitam excluderea acestui paramentru
Vă informăm că “Sistem de perfuzie RMN” este dotat cu un suport pentru flacoane sau pungi perfuzabile, datorită căruia poate fi ușor transportat dintr-o cameră sau secție în alta
Răspuns (28 nov 2024, 14:47):
Mulțumim pentru clarificarea depusă, se acceptă excluderea cerinței tehnice.
Lot nr. 2 Sistem de perfuzie (RMN)
Data:
25 nov 2024, 17:43
Subiectul întrebării:
Posibilitate de adăugare a noilor tipuri de seringi în bibliotecă
Întrebare:
Solicitam excluderea acestui paramentru
vă anunțăm că această cerință tehnică nu poate fi îndeplenită din considerentul că, toți producătorii de pompe pentru perfuzie, cu seringă, confirmă compatibilitatea și acuratețea ± 2% doar cu seringi recomandate de către producător, fiecare seringă are anumite toleranțe în ceea ce privește comportamentul la pornire (în funcție de fabricantul seringii, de materialul pistonului seringii, de siliconarea cilindrului etc.).
Răspuns (28 nov 2024, 14:48):
Nu se accepta excluderea acestui parametru din motiv ca la introducerea unei noi seringi in bibliotecă, pompa de infuzie trebuie sa aibă posibilitatea de a fi calibrata pentru toate dimensiunile seringilor producătorului adăugat (diametru, lungime). Mulțumim pentru clarificarea depusă.
Lot nr. 4 Cărucior pentru pacienți
Data:
26 nov 2024, 09:04
Subiectul întrebării:
Lot nr. 4 Cărucior pentru pacienți
Întrebare:
Va rugam sa specificati latimile sezutului pentru aceste scaune.
Răspuns (28 nov 2024, 14:49):
Mulțumim pentru clarificarea depusă, lățimea șezutului Minim 45 cm.
Lot nr. 1 Sistem - Mașină de anestezie, Monitor de pacient, Aspirator medical (RMN)
Data:
28 nov 2024, 13:29
Subiectul întrebării:
Buget estimativ alocat - 1.455.000,00 MDL
Întrebare:
Bună ziua. Bugetul estimativ alocat nu poate acoperi costurile de achiziționare a dispozitivelor setului din Lotul nr.1, pe motiv că fiecare din cele două elemente de bază a setului au costuri de achiziție comparabile cu însuși bugetul. Solicităm majorarea bugetul pentru Lotul nr.1 de cel puțin două ori – la 2.910.000,00 MDL.
Răspuns (28 nov 2024, 15:00):
Mulțumim pentru clarificarea depusă, menționăm că bugetul a fost stabilit de beneficiarul final, reieșind din limita mijloacelor financiare disponibile.
Lot nr. 1 Sistem - Mașină de anestezie, Monitor de pacient, Aspirator medical (RMN)
Data:
28 nov 2024, 13:32
Subiectul întrebării:
Parametrul ” volumul Tidal, ml 20-1600 ”
Întrebare:
Bună ziua. Valorile indicate restricționează participarea la concurs a ofertelor de la producători, dispozitivele cărora posedă valori ale acestui parametru diferit de cel solicitat, dar deloc nu diminuează calitatea de ventilare artificială a plămânilor la pacientul sedat, în condițiile efectuării investigațiilor RMN.
Solicităm ca valorile parametrului ”volumul Tidal” să fie modificate din ”ml 20-1600” în ”ml 20-1400”.
Răspuns (28 nov 2024, 15:23):
Mulțumim pentru clarificarea depusă, se acceptă modificarea cerinței tehnice din din ”ml 20-1600” în ”ml 20-1400”.
Lot nr. 1 Sistem - Mașină de anestezie, Monitor de pacient, Aspirator medical (RMN)
Data:
28 nov 2024, 13:46
Subiectul întrebării:
Parametrul ” raportul I:E - 1:0.2 la 1:8 ”
Întrebare:
Bună ziua. Valorile indicate restricționează participarea la concurs a ofertelor de la producători, dispozitivele cărora posedă valori ale acestui parametru diferit de cel solicitat, dar deloc nu diminuează calitatea de ventilare artificială a plămânilor la pacientul sedat, în condițiile efectuării investigațiilor RMN.
Solicităm ca valorile parametrului ”raportul I:E” să fie modificate din ”1:0.2 la 1:8” în ”4:1 la 1:4”, sau să fie eliminate valorile din cerințe cu obligativitatea de a indica valorile parametrului la modelul propus.
Răspuns (28 nov 2024, 15:26):
Mulțumim pentru clarificarea depusă, se acceptă modificarea cerinței tehnice din ”1:0.2 la 1:8” în 1:0,2 – 1:4.
Data:
28 nov 2024, 16:17
Subiectul întrebării:
termen de livrare
Întrebare:
Buna ziua; termen de livrare 90 zile este mic pentru cantitatea solicitata
Răspuns (2 dec 2024, 09:00):
Mulțumim pentru clarificarea depusă, termenul de livrare este un termen suficient în vederea livrării și instalării dispozitivelor medicale.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK