Statut Achiziţia nu a avut loc
Valoarea estimată fără TVA 250 000 MDL
Perioada clarificărilor: 18 nov 2024, 13:37 - 28 nov 2024, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 28 nov 2024, 10:00 - 9 dec 2024, 10:00
Începutul licitației: 10 dec 2024, 14:18

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Incubator CO2 cu sterilizare la temperaturi înalte
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Sergiu Balta
Telefonul de contact
+ 373 022 222 364
Datele achizitiei
Data publicării
18 nov 2024, 13:31
Data ultimilor modificări
9 dec 2024, 10:00
Valoarea estimată (fără TVA)
250 000 MDL
Pasul minim de micşorare a ratei de licitaţie
25 MDL
Achizitii.md ID
21312336
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Adresa de livrare
MD-2005, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, mun. Chișinău MD-2005, bd. Grigore Vieru, 22/2
Durata contractului
1 ian 2025 13:36 - 30 dec 2025 13:37
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
Incubator CO2 cu sterilizare la temperaturi înalte CPV: 33100000-1 - Echipamente medicale
Cantitatea: 1.0
Unități de măsură: Bucata
Documentele procedurii de achiziție
duae_ro_0 (1).doc
Documentele la ofertă
-
18.11.24 13:37
contract program national.docx
Documentele la ofertă
-
18.11.24 13:37
formularele.xlsx
Documentele la ofertă
-
18.11.24 13:37
ds_bunuri_servicii_omf_115_15_09_2021.docx
Documentele la ofertă
-
18.11.24 13:37
Istoria licitației
Vezi licitația
Incubator CO2 cu sterilizare la temperaturi înalte
Data:
26 nov 2024, 10:01
Subiectul întrebării:
Inregistrarea DM
Întrebare:
Buna ziua. Pina la data de azi nu a fost inregistrat ca DM nici un incubator CO2, iar pentru luna noiembrie nu este nici o zi libera pentru depunerea dosarelor la notificare. Imposibilitatea inregistrarii produsului pina la desfasurarea licitatiei este evidenta, chiar daca s-ar gasi vreun producator care ar oferi toate actele pentru inregistrare. Solicitarea ca produsul sa fie inregistrat ca DM nu poate fi realizata fizic. Din acest motiv procedura data poate fi repetata pina la infinit fara succese. Solicitam revizuirea cerintei pentru inregistrare ca DM, mai ales ca incubatoare CO2 se folosesc in scopuri stiintifice si nu cad sub obligativitatea inregistrarii ca dispozitiv medical. Va multumim.
Răspuns (28 nov 2024, 09:33):
Bună ziua, Vă mulțumim pentru clarificarea depusă. Conform prevederilor art. 17 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, potrivit căruia pentru constatarea datelor de calificare în cadrul procedurilor de achiziție publică, operatorul economic va prezenta documentele eliberate de autoritățile competente stabilite de autoritatea contractantă în cadrul procedurilor de achiziție publică. În funcție de obiectul achiziției publice, în sensul art.1, și de tipul procedurii alese conform art. 46 alin.(1), autoritatea contractantă are obligația de a stabili pentru fiecare procedură în parte criteriile de calificare și selecție, precum și documentele-suport, prevăzute de legislația în vigoare, necesare pentru a fi prezentate de către operatorii economici. Totodată, alin. (8) din articolul menționat dispune că, criteriile de calificare și selecție stabilite de către autoritatea contractantă trebuie să aibă o legătură evidentă cu obiectul contractului ce urmează să fie atribuit, iar alin. (9) din același articol, prevede că, autoritatea contractantă are obligația de a respecta principiul proporționalității atunci când stabilește criteriile de calificare și selecție, precum și nivelul cerințelor minime pe care ofertanții/candidații trebuie să le îndeplinească. Subsecvent, potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 131/2015, autoritatea contractantă are obligația de a stabili în documentația de atribuire orice cerință, criteriu, regulă și alte informații necesare pentru a asigura ofertantului/candidatului o informare completă, corectă și explicită cu privire la modul de aplicare a procedurii de atribuire. În context, reieșind din prevederile normelor sus menționate, oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită performanță și calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, însă această decizie nu trebuie să creeze obstacole nejustificate de natură să limiteze concurența în cadrul procedurii de achiziție publică. Totodată vă reamintim că, anterior CAPCS a achiziționat atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, cu condiția înregistrării acestora până la data livrării. Ca urmare, Curtea de Conturi, în rapoartele de audit a constatat și a informat CAPCS despre livrarea de către operatorii economici desemnați câștigători a bunurilor neînregistrate către beneficiari. Ulterior, CAPCS a modificat documentația de atribuire, achiziționând atât dispozitive medicale înregistrate, cât și neînregistrate, oferind posibilitatea operatorilor economici de a prezenta Notificare sau documente pentru Notificare. Drept urmare, CAPCS, a constatat că toate procedurile de achiziții demarate, au fost tergiversate prin depunerea ofertelor pentru dispozitive medicale neînregistrate, ce ulterior transmiterii notificărilor către AMDM, nu au fost înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, prin ce au fost încălcate toate termenele de efectuare a procedurilor, precum și nu a fost posibilă asigurarea beneficiarilor conform necesităților înaintate, reieșind din imposibilitatea demarării procedurilor repetate. În aceste condiții, autoritatea contractantă este singura în măsură să își identifice necesitățile sale, în vederea bunei desfășurări a activității instituției și beneficiarilor, or, există riscul ca CAPCS să achiziționeze dispozitive medicale ce ulterior nu vor putea fi înregistrate în Registrul de Stat al Dispozitivelor Medicale, iar acest fapt este contrar prevederilor art. 7 alin. (2) și alin. (7) din Legea nr. 102 din 09.03.2017 cu privire la dispozitivele medicale. Totodată, operatorul economic nu poate garanta CAPCS că ar putea obține înregistrarea dispozitivului fără riscul de a primi refuz, în acest sens, din partea Agenției Medicamentului și Dispozitivelor Medicale.
Cu părere de rău întrebările se pun doar în perioada "Activ".
Clarificări