Selectaţi tipul procedurii
1
Perioada de actualizare
de la
22.10.2024 11:25
până la 13.11.2024 15:00
până la 13.11.2024 15:00
2
Propunerea ofertelor
de la
13.11.2024 15:00
până la 08.12.2024 15:00
până la 08.12.2024 15:00
3
Licitaţie
de la
09.12.2024 14:00
până la 09.12.2024 14:51
până la 09.12.2024 14:51
4
Evaluare
5
Contract
Statut
Evaluare
Valoarea estimată fără TVA
1 170 000 MDL
Perioada clarificărilor:
22 oct 2024, 11:25 - 13 nov 2024, 15:00
Perioada de depunere a ofertelor:
13 nov 2024, 15:00 - 8 dec 2024, 15:00
Suport Tehnic pentru furnizori:
(+373) 79999801
Imposibil de abonat
în perioada Evaluare
Uleiuri și lubrifianți
Informaţia despre solicitant
Denumirea
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2004, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, str. Mitropolit Dosoftei 146
Web site
---
Persoana de contact
Datele achizitiei
Data publicării
22 oct 2024, 10:44
Data ultimilor modificări
11 nov 2024, 14:22
Achizitii.md ID
21301003
MTender ID
CPV
09200000-1 - Petrol, cărbune şi produse petroliere
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
Declaratie privind confirmarea identitatii
Specificaţie tehnică
Declaratie privind confirmarea identitatii
22.10.24 11:25
Anunț de participare-specificaâia tehnică actualizată
Specificaţie tehnică
Anunț de participare-specificaâia tehnică actualizată
22.10.24 11:25
Declarația privind valabilitatea ofertei
Specificaţie tehnică
Declarația privind valabilitatea ofertei
22.10.24 11:25
Specificație tehnică- actualizat
Specificaţie tehnică
Specificație tehnică- actualizat
11.11.24 13:56
Data:
22 oct 2024, 14:47
Subiectul întrebării:
marca comerciala produse
Întrebare:
În caietul de sarcina sunt indicate anumite mărci comerciale astfel încât se limitează propunerea ofertelor alternative, exemplu LOT 1 nr. d/o 2 RENOLIT care este marca comerciala a producătorului FUCHS, la fel ca și ambalajul, vă rugăm să faceți o revizuire a anunțului de participare pentru a înlătura toate caracterele restrictive și dreptul de a participa nu doar mărcile comerciale indicate in anunț.
Răspuns (28 oct 2024, 09:42):
Buna ziua.
1. La poziția nr. 2 se exclude denumirea ”RENOLIT”
2. La poziția nr. 7 se exclude denumirea ”Fuchs gleitmo”
3. Poziția 2 se modifică în următoarea redacție: Clasa NLGI 2, ISO 6743 - ISO-L-XC(F)DEB-2, DIN 51502-KP2N-30, MAN 284 Li-H2, MB APPROVAL 265.1
4. Poziția 7 se modifică în următoarea redacție: Clasa NLGI 2, DIN-KPFHC 2K-40
Data:
28 oct 2024, 10:39
Subiectul întrebării:
Marca comercială
Întrebare:
La celelalte poziții perisita marca Shell la fel va rugam sa efectuați modificările echivalent sau analog.
Răspuns (31 oct 2024, 10:08):
Bună ziua! Caietul de sarcini este elaborat în conformitate cu recomandările producătorului agregatelor la care urmează a fi folosite uleiurile indicate.
Data:
29 oct 2024, 09:20
Subiectul întrebării:
Producatorul
Întrebare:
Cu referire la caietul de sarcini ; Se accepta si produse analogice si marci comerciale din Ucraina , Turcia , ?
Răspuns (31 oct 2024, 10:09):
Conform punctului 15 din anunțul de participare, produsele analogice nu se admit.
Data:
30 oct 2024, 11:52
Subiectul întrebării:
Specificatii tehnice LOTUL 2
Întrebare:
Buna ziua,
Va rugam pentru LOTUL 2 si anume pozitiile:
1. SHELL GADUS SS V100 2 (18kg), unsoare pe bază de litiu pentru rulmenți de rulare inclusiv rulmenți pentru motoare electrice.
2. SHELL CORENA S4 R 46 (208 l)
Sa indicati specificatia tehnica sau standarde de referinta pentru fiecare produs in parte.
Răspuns (31 oct 2024, 10:16):
Bună ziua! Conform fișei chimotologice a troleibuzului de model AKSM-321(321-000000.000-2012MHL), pentru compresorul de model (AKB-0,3-1-321) este recomandat folosirea uleiulrilor și lubrifianților SHELL.
Data:
31 oct 2024, 10:38
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcină trucat
Întrebare:
Dvs trucați licitația prin afișarea mărcii comerciale la moment Shell e plecat din Rusia și Belorusia și se folosesc uleiuri de producători Lukoil, Cuper, rusesc pentru tehnică belorusa !
Răspuns (1 nov 2024, 22:00):
La troleibuzele AKSM, VDL, Skoda, Van Hool și Solaris se utilizează pentru compresoare ulei sintetic de calitate premium pe bază de PAO, conceput pentru utilizarea în compresoare de aer cu palete, cu mai multe etape și șurub. Compresoarele funcționează în condiții dificile de funcționare, la umiditate ridicată, praf, schimbări de temperatură.
Cu caracteristicele tehnice:
1. Grad de viscozitatea ISO - 46;
2. Viscozitate cinematică la 40 0C – 46 mm2/s;
3. Viscozitate cinematică la 100 0C – 7,7 mm2/s;
4. Indice de vîscozitate – 135;
5. Densitatea – 843 kg/m3;
6. Punctul de aprindere – 2350C;
7. Punctul de curgere - -450C;
8. Separarea apei – 10 min;
9. Stabilitatee la oxodare cu bombă rotativă – 2200 min.
Data:
31 oct 2024, 10:40
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcină trucat
Întrebare:
Ce parametri de aur are shel și nu are acelas Fuchs ? Sau Moțul ? Sau Luqui Molly German ?
Răspuns (1 nov 2024, 22:01):
La troleibuzele AKSM, VDL, Skoda, Van Hool și Solaris se utilizează pentru compresoare ulei sintetic de calitate premium pe bază de PAO, conceput pentru utilizarea în compresoare de aer cu palete, cu mai multe etape și șurub. Compresoarele funcționează în condiții dificile de funcționare, la umiditate ridicată, praf, schimbări de temperatură.
Cu caracteristicele tehnice:
1. Grad de viscozitatea ISO - 46;
2. Viscozitate cinematică la 40 0C – 46 mm2/s;
3. Viscozitate cinematică la 100 0C – 7,7 mm2/s;
4. Indice de vîscozitate – 135;
5. Densitatea – 843 kg/m3;
6. Punctul de aprindere – 2350C;
7. Punctul de curgere - -450C;
8. Separarea apei – 10 min;
9. Stabilitatee la oxodare cu bombă rotativă – 2200 min.
Data:
1 nov 2024, 22:11
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcină
Întrebare:
Nu încercați sa va eschivați în primul rând e foarte simplu de aflat ce înseamnă PAO și în al doilea rând nu doar Shell are așa ceva mai mult cu atât ca sa va demonstrăm facem copy paste a unui producător german: RAVENOL RHV SAE 20W-60 – полностью синтетическое моторное масло, разработанное на основе эстеров и полиальфаолефинов ПАО для современных бензиновых двигателей. Произведено исключительно по рецептуре «PAO Ester» и соответствует тесту на сдвиг по ASTM D6278 по отсутствую потери вязкости. După cum vedeți PAO nu este ceva exclusiv produs de Shell ! Licitație trucată !
Răspuns (4 nov 2024, 11:20):
Bună ziua!
Pentru compresoare la troleibuze pe care le avem în gestiune se utilizează ulei sintetic de calitate premium pe bază de PAO, conceput pentru utilizarea în compresoare de aer cu palete, cu mai multe etape și șurub..
Cu următoarele caracteristici tehnice:
1. Grad de viscozitatea ISO - 46;
2. Viscozitate cinematică la 40 0C – 46 mm2/s;
3. Viscozitate cinematică la 100 0C – 7,7 mm2/s;
4. Indice de vîscozitate – 135;
5. Densitatea – 843 kg/m3;
6. Punctul de aprindere – 2350C;
7. Punctul de curgere - -450C;
8. Separarea apei – 10 min;
9. Stabilitatee la oxodare cu bombă rotativă – 2200 min.
Data:
1 nov 2024, 22:41
Subiectul întrebării:
Caiet trucat cu limitarea concurenții
Întrebare:
Asa dar pentru a va demonstra încă doară ca trucați licitația prin limitarea concurenții vă arătăm direct la alt producător de troleibuze din Belorusia MAZ care nu de alta dar este acelas MAN după cum urmează in ХИММОТОЛОГИЧЕСКАЯ КАРТА ТРОЛЛЕЙБУСА atenționăm producător Belarus cu vânzări în Europa și Rusia recomandă pentru troleibuzele produse смазочные материла după ГОСТ detaliat ca exemplu Основные марки, сезонность применения Смазка Литол-24 ГОСТ 21150-2017.При температуры ниже 30 °С: Лита ТУ 38.101.1308-90; ЗИМОЛ ТУ 38 iar ca analog la aceste produse producatorul de troleibuze scrie Дублирующие марки, сезонность применения Смазки по спецификации MIL-G—10924 C; Shell Retinax F; При температуры ниже 30 °С: Texaco Starfak Low Temp Grease EP.
După cum urmează AKsM din Chișinău sunt foarte pretențioase și au nevoie doar de produse Fuchs și Shell ( producători SUA).
Răspuns (4 nov 2024, 11:35):
Pentru a prelungi durata de viață a pieselor de schimb la troleibuzele pe care le deținem, solicităm uleiuri și lubrifianți de calitate corespunzătoare recomandată de producătorul agregatelor în cauză!
Data:
4 nov 2024, 11:56
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcină
Întrebare:
Dvs cred ca sunteți cei mai deștepți și restul prosti, deci dacă spre exemplu camioanele și tehnică grea vine cu recomandări ca doar ulei de la uzina trebuie procurat păi doar doar ulei marca Mercedes sau Volvo sau Scania se cumpără ? În România mai practic toate licitațiile se câștigă de grupul Lukoil pentru autobuze și troleibuze cu atât mai mult suntem siguri ca parcul de autobuze nu procura ulei ISUZU sau ulei Solaris. Licitație trucată cu favorizarea anumitor mărci comericale!
Răspuns (11 nov 2024, 13:19):
Buna ziua. S-a inițiat actualizarea documentelor de atribuire
Data:
4 nov 2024, 13:12
Subiectul întrebării:
Anut de participare
Întrebare:
Buna ziua, vă rugăm să ne scrieți pentru care compresoare se va utiliza uleiurile: VARIS VG ZH 540, LE 5-10 Atlas Copco, СБ4-LBB50-321 REMEZA?
Răspuns (5 nov 2024, 09:25):
Bună ziua!
Uleiurile se vor utiliza la următoarele compresoare cu șurub:
AKB - 0,3 -1.321;
ATMOS LE 25;
BRQ4/10/35TFH.
Data:
4 nov 2024, 13:14
Subiectul întrebării:
Anuț de participare
Întrebare:
Buna ziua, vă rugăm să ne scrieți pentru care model de punte de tracțiune se va utiliza uleiurile: RABA sau ZF ?
Răspuns (5 nov 2024, 09:22):
Buna ziua! Model de punte de tracțiune ZF.
Data:
4 nov 2024, 17:35
Subiectul întrebării:
lichid parbriz
Întrebare:
lichid parbriz - iarna, vara?
iarna - -20. -30, -5??
Răspuns (5 nov 2024, 09:21):
Bună ziua!
Lichid parbriz: vara, iarna -20
Data:
5 nov 2024, 10:16
Subiectul întrebării:
Certificat de conformitate/calitate
Întrebare:
Bună ziua. Spuneți-ne vă rog, pentru lotul 1, pozițiile 2 și 7, dacă prezintăm fișele tehnice (TDS) și fisa cu date de securitate a produsului (MSDS) in calitate de Certificate de conformitate/calitate, aceasta vă va potrivi? Mulțumesc.
Răspuns (11 nov 2024, 13:20):
Buna ziua. S-a inițiat actualizarea documentelor de atribuire
Lot 1 - Lubrifianți
Data:
5 nov 2024, 13:39
Subiectul întrebării:
Clarificarea
Întrebare:
Conform Legii in viguare a RM, cit si legii 131/15 cit in pricipiul liberei concurente se inderzice de a solicitarea unui anumit tip de produs, totodata examind documentatia dmv-stra se solicita ulei si lubrificant de o anumita marca LITOL 24, 18 kg, SHELL GADUS S5, etc.
Prin urmare este lezat pricipiul liberei concurente, precum alte companii nu pot participa cu produse de calitate, dar sub alta marca comerciala, intuim ca licitatia in cauza este facuta doar sub dilerul oficial a acestor produse.
Prin urmare solicitam schimbarea produsului din specificatia tehnica pentru a da posibilitatea altor agenti aconomici de a participa, multumim
Răspuns (11 nov 2024, 13:20):
Buna ziua. S-a inițiat actualizarea documentelor de atribuire
Data:
5 nov 2024, 13:39
Subiectul întrebării:
Anuț de participare
Întrebare:
Conform Legii in viguare a RM, cit si legii 131/15 cit in pricipiul liberei concurente se inderzice de a solicitarea unui anumit tip de produs, totodata examind documentatia dmv-stra se solicita ulei si lubrificant de o anumita marca LITOL 24, 18 kg, SHELL GADUS S5, etc. Prin urmare este lezat pricipiul liberei concurente, precum alte companii nu pot participa cu produse de calitate, dar sub alta marca comerciala, intuim ca licitatia in cauza este facuta doar sub dilerul oficial a acestor produse. Prin urmare solicitam schimbarea produsului din specificatia tehnica pentru a da posibilitatea altor agenti aconomici de a participa, multumim
Răspuns (11 nov 2024, 13:20):
Buna ziua. S-a inițiat actualizarea documentelor de atribuire
Data:
5 nov 2024, 13:50
Subiectul întrebării:
,,,
Întrebare:
Buna ziua, urmare a prevederilor legii 131/15 cit si HG 669 privind achizitii publice, in urma aplicarii principiului concurentei, se interzice aplicarea denumirilor de produse la achizitiile publice, cu atit mai mult unul din criteriu de atribuire a specificatiilor tehnice. Solicitam aplicarea prevederilor legale pentru pozitia in cauza, asfel elimenarea tara producator cit si DENUMIREA MARCII pentru utilajul solicitat, caz contrar vom fi nevoieti sa depunem plingeri la ANSC cit si la Consiliul Concurentei al RM, pentru solutionarea litigiului in cauza.
Răspuns (11 nov 2024, 13:20):
Buna ziua. S-a inițiat actualizarea documentelor de atribuire
Data:
5 nov 2024, 13:50
Subiectul întrebării:
(art. 4 din Legea concurenţei nr. 183 din 11.07.2012)
Întrebare:
TRUCARE A OFERTELOR – realizare, prin intermediul licitaţiilor sau altor forme de concurs de oferte, a acordurilor anticoncurenţiale ale întreprinderilor concurente referitoare la preţuri, la împărţirea pieţelor, la sursele de aprovizionare sau la calitatea produselor. Asfel prin prizma prezentei solicitam eliminarea din documentatie a urmatoarelor criterii :LITOL 24, 18 kg, SHELL GADUS S5, etc.
Răspuns (11 nov 2024, 13:33):
Lot 1
Lubrifiant - Lubrifiant multifuncțional (450ml):
Unguent - Unguent multifuncțional pe bază de săpun complex de litiu pentru aplicații de lungă durată. Protecție bună la coroziune, stabil termic și mecanic.
Consistența NLGI 2; ISO 6743 ISO-L-X-CDEB-2; DIN 51502 KP 2 N-30/ KP 2 P-30; Pe bază de ulei Mineral; Viscozitatea 170 mm2/s; Punctul de cădere ˃2500C; MAN 284 Li-H2; MB APPROVAL 265.1.
Unguent - Unguent auto cu caracteristici și proprietăți anti-uzură și antioxidante ridicate, rezistență suficientă la apă și stabilitate mecanică optimă:
Rulmenți pentru motoare electrice; Temperatură -40 …110°C; Consistenta NLGI 1/2; DIN 51502 KF1/2K-30; Viscozitatea 40°C – 98…102; Viscozitatea 100°C – 9…10.5; Punctul de cădere 1800C…1870C.
Unguent - Unguent multifuncțional pe bază de grafit;
Nivelul de performanță DIN KFP2K-30 | ISO-L-XCCFB 2; Consistenta NLGI 2; Pe bază de ulei Mineral; Temperatură -30 …140°C.
Lubrifiant - Lubrifiant pentru lubrifierea rulmenților cu role și alunecării, glisierelor, îmbinărilor, electromotoarelor, ansamblurilor mecanice din orice industrie la sarcini, viteze și temperaturi de funcționare moderate:
Temperatură -40 …120°C; Consistenta NLGI 2; ISO-L-XDCHA 2; DIN 51502 K2K-40; Punctul de scurgere 1980C.
Unguent - Unguent 1-13, pentru funcționarea la temperaturi ridicate, este utilizat pentru lubrifierea unităților de frecare de rulare și alunecare ale mecanismelor și mașinilor, motoarelor electrice, butucilor roților auto:
Consistenta NLGI 3; Condițiile tehnice conform standard TU 38.40158142-95.
Unguent - Pastă rezistentă cu lubrifianți solizi albi și adecvată pentru sisteme de distribuție progresive:
Consistenta NLGI 2; DIN 51502 – KPFHC 2K-40; Temperatură -45 …130°C; Punctul de cădere ˃1800C.
Antrifriz - Lichid de răcire:
G12 (-35°C); VW TL 774D; Interval de temperatură de la -35°C.
Lichid parbriz - Soluție de iarna pentru parbriz (-20 0C)
Lot 2
Unguent- Unguent pe bază de litiu, pentru lubrifierea rulmenților cu role și motoare electrice, cu următoarele caracteristici tehnice:
Consistenta NLGI – 2; Sintetică; Penetrația 265-295; Punctul de picurare – 2600C; Vâscozitatea uleiului de bază 400C – 100; Vâscozitatea uleiului de bază 1000C – 14; Intervalul de temperatură – (-50…150)0C.
Ulei - Ulei sintetic ISO VG 46, care este conceput pentru utilizarea în compresoare cu șurub, cu patele și altele:
Grad de viscozitatea ISO - 46; Viscozitate cinematică la 40 0C – 46 mm2/s...44 mm2/s; Viscozitate cinematică la 100 0C – 7,2 mm2/s...7,85 mm2/s; Indice de vâscozitate – 127...137; Densitatea – 836 kg/m3... 849 kg/m3; Punctul de aprindere – 2300C... 2640C; Punctul de curgere - -450C...-540C.
Lot 3
Ulei -Ulei de transmisie multifuncțional pe bază de minerale:
Gradul de vâscozitate SAE 80 W90; Nivelul de performanță API GL5.
Ulei - Uleiul de compresor KS-19 pe baza uleiuri cu sulf:
Vâscozitate de 19 mm/s la 100 °C; Vâscozitate cinematică la 100°C - 18...22 mm2/s; Densitate la 20°C ≤905 kg/m3; Indicele de vâscozitate ≥92; Punct de aprindere - 260°C; Punct de curgere -15°C.
Ulei - Ulei transmisie TAD-17:
Gradul de vâscozitate SAE 80 W90; Nivelul de performanță API GL5.
Ulei - Ulei hidraulic mineral - GIDRO R:
Densitatea la 20°C – 0,840...0,869; Viscozitate cinematică la 100 0C – 4,786...4,810 mm2/s; Punct de aprindere – 180...186°C; Punct de curgere -40...45°C.
Ulei - Ulei industrial I-20 (И-20):
Tip de ulei- minerală; ISO L-HM; Viscozitate cinematică la 40 0C – 29...35 mm2/s; Punct de aprindere – 200°C; Punct de curgere -15°C; Fără aditivi.
Ulei - Ulei industrial I-40 (И-40):
Tip de ulei- minerală; Viscozitate cinematică la 40 0C – 61...75 mm2/s; Punct de aprindere – 220°C; Punct de curgere -15°C; Densitatea ≤ 900 kg/m3; Fără aditivi.
Ulei - Ulei de motor universal M-8:
Tip de ulei- minerală; Gradul de vâscozitate - SAE 20; Viscozitate cinematică la 100 0C – 7,5...8,5 mm2/s; Punct de aprindere – 207°C; Punct de curgere -25°C;.
Data:
12 nov 2024, 10:10
Subiectul întrebării:
Certificate
Întrebare:
Bună ziua. Vă rugăm să clarificați, în cazul dacă vă oferim produsele de origine europeană, se vor accepta fișele tehnice (TDS) și fisele cu date de securitate a produsului (MSDS) in calitate de Certificate de conformitate/calitate?
Răspuns (13 nov 2024, 13:48):
Buna ziua. Produsul urmează a fi certificat de o instituție acreditată
Data:
12 nov 2024, 10:14
Subiectul întrebării:
Certificate
Întrebare:
TDS este fisa tehnica a produsului MSDS este fisa de securitate a produsului ceea ce e clar ca buna ziua ca nu sunt certificate!
Răspuns (13 nov 2024, 13:51):
Buna ziua. Produsul urmează a fi certificat de instituție acretitată
Data:
12 nov 2024, 12:51
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcina descriere defectuoasa licitatie trucata
Întrebare:
TU 38.40158142-95 nu este standard. T U din rusa inseamna tehniceskoe uslovie si nici cum standard!
Răspuns (13 nov 2024, 13:49):
Buna ziua. Se prezumă ca standardul cel puțin să corespundă TU 38.40158142-95
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.
Document semnat cu succes
OK