1
Perioada de actualizare
de la 03.06.2024 16:48
până la 19.06.2024 10:00
2
Propunerea ofertelor
de la 19.06.2024 10:00
până la 01.07.2024 09:00
3
Licitaţie

4
Evaluare
5
Ofertele au fost evaluate
Statut Ofertele au fost evaluate
Valoarea estimată fără TVA 300 000 EUR
Perioada clarificărilor: 3 iun 2024, 16:48 - 19 iun 2024, 10:00
Perioada de depunere a ofertelor: 19 iun 2024, 10:00 - 1 iul 2024, 9:00
Începutul licitației: nu va fi folosită

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Achiziționarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate și a documentației specifice pentru implementarea Sistemului Național de Avertizare a populației
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2028, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Gh. Asachi, 69
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Vasilii Bodarev
Telefonul de contact
022-78-51-60
Datele achizitiei
Data publicării
3 iun 2024, 16:41
Data ultimilor modificări
13 iun 2024, 9:26
Valoarea estimată (fără TVA)
300 000 EUR
Achizitii.md ID
21233217
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Cel mai bun raport preț - calitate
Adresa de livrare
2028, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Gh. Asachi, 69
Durata contractului
1 iul 2024 16:47 - 31 dec 2024 16:47
Lista pozițiilor
1)
Denumirea
Servicii de elaborare a studiului de fezabilitate și a documentației specifice pentru implementarea Sistemului Național de Avertizare a populației CPV: 79300000-7 - Studii de piaţă şi cercetare economică
Cantitatea: 1.0
Unități de măsură: Bucata
Documentele procedurii de achiziție
anunț de participare.docx
Documentele la ofertă
-
3.06.24 16:48
tor md-alert-study_ro_revizuit_03.06.2024 v4.docx
Documentele la ofertă
-
3.06.24 16:48
caiet de sarcini.pdf caiet de sarcini.pdf
Documentele la ofertă
-
3.06.24 16:48
tor md -alert-study_eng_revizuit_03.06.2024 v4.docx
Documentele la ofertă
-
3.06.24 16:48
declaratie_ro.docx
Documentele la ofertă
-
3.06.24 16:48
duae rom-eng.doc
Documentele la ofertă
-
3.06.24 16:48
declaratie rom-eng.doc
Documentele la ofertă
-
3.06.24 16:48
ds_ro.docx
Documentele la ofertă
-
3.06.24 16:48
ds rom-eng.docx
Documentele la ofertă
-
3.06.24 16:48
duae.doc
Documentele la ofertă
-
3.06.24 16:48
notice of participacion.docx
Documentele la ofertă
-
4.06.24 07:47

Mai jos sunt ofertele participanților, documentele la oferte le puteți vedea făcând clic pe simbolul mapei.

Pe baza deciziei grupului de lucru pentru selectare învingătorului este necesar să:

1) Selectați învingătorul dînd clic pe butonul recunoaște învingător.

2) Trimiteți în termen de 3 zile la adresa de e-mail AAP bap@tender.gov.md forma scanată a deciziei grupului de lucru.

3) După selectarea învingătorului, faceți clic pe butonul: “Confirmă decizia”.

Calificarea participanţilor
Denumirea participantului
Preţul ofertei
Statut
1
Denumirea participantului:

P.G.T. THE MAGNET ENTERPRISES LTD

Preţul ofertei: 200 000 EUR
Statut: Anulat
Motivul: Alte temeiuri de respingere a ofertei
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
2
Denumirea participantului:

OMEGA TRUST

Preţul ofertei: 246 000 EUR
Statut: Învingător
Motivul: Oferta corespunde documentației de atribuire și cerințelor tehnice
Documentele de calificare
Documentele depuse cu oferta
3
Denumirea participantului:

mecom Medien-Communikations-Gesellschaft mbH

Preţul ofertei: 475 905 EUR
Statut: în aşteptare

Documentele de tipul "documente de calificare", "propunere financiară" și "ilustrare" vor fi vizibile doar atunci cînd oferta va obține statutul "în considerare".

Motivul: Nu este indicat
Documentele de calificare
Nu sunt documente de calificare
Documentele depuse cu oferta
Istoria licitației
Vezi licitația
Achiziționarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate și a documentației specifice pentru implementarea Sistemului Național de Avertizare a populației
Data:
12 iun 2024, 18:33
Subiectul întrebării:
6.2. Workshops and consultation sessions
Întrebare:
In the SPECIFICATIONS document concerning procurement of services for the development of Feasibility Study and specific documentation for implementation of the National Public Warning System, and specifically in paragraph 6.2, it states that "Workshops and consultation sessions are to be held with interested entities/institutions - from the date of registration of the contract until final acceptance". Can you please specify whether these workshops and sessions need to be physical (local presence), or can they be through Microsoft Teams or other online communication system? Could you maybe advise during which exact parts of the time-table you wish to have physical meetings, provided that online meetings are not sufficient? In case of physical meetings, will the responsible Authority cover the travelling, accommodation and transport costs? Please note that when we delivered the similar works to the Republic of Cyprus back in 2021, all stakeholders' communication was done online, with the assistance of the responsible Authority. Can this apply to the Moldova case?
Răspuns (13 iun 2024, 13:55):
It is recommended that the workshops with interested entities, to take place physically depending on the complexity of the topics addressed, also they can be organized online. The schedule of the physical meetings will be established by the Service Provider and come from the Activity Plan developed by the Service Provider according to the provisions of point 6.5 and point 6.6 of the Specifications. All expenses for the organization and face-to-face workshops will be borne by the Provider, including travel, accommodation and transportation costs for the provider's experts. If necessary, the Beneficiary will provide assistance and support that do not foresee any costs on all aspects during the entire period of execution of the purchase contract.
Achiziționarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate și a documentației specifice pentru implementarea Sistemului Național de Avertizare a populației
Data:
12 iun 2024, 18:39
Subiectul întrebării:
Annex 2 - Notice of Participation
Întrebare:
Can you confirm that the documents you require for the bid are ONLY the ones included in the Table in item 16 of the Notice of Participation? I am referring to Section I Compulsory to upload in SIA RSAP (1-6), and Section II Requested supporting documents related to the offer and those contained in the DUAE (7-11). Bear in mind that in our case for item 8 of the said Table that is Lack of arrears to the national public budget has been prepared by our Tax Authority in Cyprus and it is only in Greek language. Will this be sufficient?
Răspuns (13 iun 2024, 13:56):
In accordance with the provisions of para. (4), art. 65 of the Law of the Republic of Moldova no. 131 of 04/03/2015 regarding public procurement, the presentation of the offer involves the submission in a common set of the technical proposal, the financial proposal, the DUAE and the guarantee for the offer. At the same time, all other qualification documents with a mandatory level of presentation will be presented with the offer and will be considered a component part of the offer. As a result, the Offer, written and signed electronically, is presented in accordance with the requirements set out in the award documentation using SIA "RSAP" platform "achizitii.md". If necessary, the Contracting Authority, at the stage of examination, evaluation and comparison of the offer, has the right to ask the offeror only for written explanations on his offer, if the information and documents presented are incomplete, or, as the case may be, the supporting documents related to the DUAE. Supporting documents presented in the other language than it was requested, will be accompanied by an English translation confirmed by the participant's electronic signature.
Achiziționarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate și a documentației specifice pentru implementarea Sistemului Național de Avertizare a populației
Data:
12 iun 2024, 18:43
Subiectul întrebării:
Offer guarantee in the amount of 2% of the value of the offer
Întrebare:
Can you confirm that what you require is a copy of the bank guarantee to be prepared by the Bank of Cyprus and that needs to be valid for 90 days from the date of submission? This would mean to remain valid until 30 September 2024, correct? And also please confirm that we use the template found under Annex 9. Is this right?
Răspuns (13 iun 2024, 13:56):
According to the requirements of the award documentation, the guarantee for the offer is requested in the amount of 2% of the value of the offer without VAT, which will be established to the account indicated in the requirement 4 of point 16 of the Notice of Participation. The contracting Authority will return the guarantee for the offer, in the following cases: a) expiration of the validity period of the guarantee for the offer; b) the conclusion of a public procurement contract and the submission of the guarantee of good execution of the contract, if such a guarantee is provided for in the award documentation; c) suspending the tender procedure without concluding a public procurement contract; d) retiring the offer before the deadline for submission of offers expires, if the award documentation does not provide for the inadmissibility of such retire. The contracting authority will retain the performance guarantee in the following cases: a) the economic operator retires or modifies the offer after the deadline for submission of offers has expired; b) the winning bidder does not sign the public procurement contract; c) the guarantee of good execution of the contract is not submitted after accepting the offer or any condition, specified in the award documentation, is not executed before the signing of the public procurement contract.
Cu părere de rău întrebările se pun doar în perioada "Activ".
Clarificări