Statut Anulat
Valoarea estimată fără TVA 11 449 462,79 MDL
Perioada clarificărilor: 30 ian 2024, 19:05 - 12 febr 2024, 12:00
Perioada de depunere a ofertelor: 12 febr 2024, 12:00 - 23 febr 2024, 11:00

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Reabilitarea și adaptarea monumentului de arhitectură de importanță națională (nr. 46), din str. Independenței nr. 26, or. Bălți

Reabilitarea acoperișului plus rețele inginerești interioare:
Reabilitarea acoperișului
SI-Semnalizare de incendiu
SPA-Semnalizare de pază automată
TS-Comunicații telefonice și de semnalizare
Lucrări de ventilare
Lucrări de condiționare
Lucrări de încălzire
Echipament electric de forță și iluminat electric interior

Lucrări de reabilitare interioară:
Finisări interioare
Rețele de apă și canalizare

Reabilitarea exterioară a clădirii:

SAC-Soluția arhitectural constructivă
TS-Sistem de ceasoficare

Informația despre anulare
Motivul anulării
ADR Nord vă notifică faptul că în urma deciziei ANSC Nr. 03D-308-24 Data: 22.05.2024 referitor de contestația din cadrul licitației № ocds-b3wdp1-MD-1706631503260 Reabilitarea și adaptarea monumentului de arhitectură de importanță națională (nr. 46), din str. Independenței nr. 26, or. Bălți din 23 februarie 2024 a fost dispusă reevaluarea ofertei SRL Moldsercon, respectiv grupul de lucru în urma reevaluării ofertei menționate a decis respingerea ofertei SRL Moldsercon și anularea procedurii de achiziție publică: În temeiul art. 71 alin. 1 lit. d legea 131/2015: au fost depuse numai oferte care:

– nu au fost elaborate și prezentate în conformitate cu cerințele cuprinse în documentația de atribuire;

Argumentare: Toate patru oferte ale prezentei licitații sunt respinse sau descalificate. Detalii despre respingerea și descalificarea ofertanților:

Oferte respinse, descalificate, excluse:



Denumirea operatorului economic


Motivul respingerii/descalificării

IGOSTAFF Construct în asociere cu SRL Edilcons Service


Oferta comună a SRL IGOSTAFF Construct în asociere cu SRL Edilcons Service este respinsă în temeiul art. 100 HOTĂRÂREA GUVERNULUI Nr. 638 din 26-08-2020 pentru aprobarea Regulamentului privind achizițiile publice de lucrări. Respectiv asociatul SRL Edilcons Service nu întrunește condiția experienței similare a acestei licitații care prevede că Sunt eligibile numai lucrările din domeniul reabilitării sau restaurării sau conservării, sau consolidării clădirilor monumente istorice sau clădirilor monumente arhitecturale. Conform legii nr. 1530

din 22-06-1993

privind ocrotirea monumentelor. Respectiv niciunul dintre contractele care fac dovada experienței similare a SRL Edilcons Service nu sunt pentru obiective incluse înscrise în Registrul monumentelor Republicii Moldova ocrotite de stat și în registrele monumentelor de importanță locală. ADR Nord a solicitat clarificări privind experiența similară a asociatului, dar nu a primit dovezi privind faptul că SRL Edilcons a efectuat lucrări la clădiri monumente istorice sau clădiri monumente arhitecturale.



Totodată autoritatea contractantă a solicitat clarificări de la SRL Frachia care a elaborat proiectul tehnic privind lucrările la obiectivul din mun. Chișinău din străzile 31 August 1989 nr. 127 și str. Maria Cebotari nr. 18 la care a efectuat lucrări SRL Edilcons Service:

Răspunsul proiectantului:





Объект, который являлся предметом реконструкции в проекте фирмы ‘Frachia”, 094/19 - Блок 2, ;Комплекс зданий центрального офиса MAIB, никогда не был в списке памятников культуры.



Здание было построено в 1980 году по индивидуальному проекту, как Зал приемов при гостинице «Кодру», для проведения мероприятий различного назначения. Архитектура была выполнена в классическом стиле с большой долей лепных украшений на фасаде.



Фирма “Frachia” проходила дважды через Совет при Министерстве культуры, и никогда, по данному объекту, не поднимался вопрос по его историческому наследию. Мы проходили Совет больше по новому зданию вместо гостиницы «Кодру», так как данный объект в целом находится в исторической зоне г. Кишинева, и мы обязаны были представлять свою работу.



Объект по адресу «Мария Чеботарь, 18» не входит ни в реестр государственных памятников Республики Молдова, ни в реестр памятников г.Кишинева.



La fel grupul de lucru a obținut o clarificare de la Ministerul Culturii:



La demersul nr. 557 din 20.03.2024, (înregistrat la Ministerul Culturii cu nr. 1670 din 22.03.2024) privind procedura de achiziţii publice pentru lucrările de „Reabilitare şi adaptare a monumentului de arhitectură de categorie naţională din str. Independenţei nr. 26, or. Bălţi”, comunicăm următoarele.



Conform prevederilor art. 1 alin. (1) din Legea nr. 1530/1993 privind ocrotirea monumentelor „[...] monumente sunt orice bunuri imobile de patrimoniu cultural (în continuare - monumente). care reprezintă mărturii ale evoluției civilizațiilor de pe teritoriul Republicii Moldova. precum și ale dezvoltării spirituale, politice. economice și sociale a acesteia, și care sunt înscrise în Registrul monumentelor Republicii Moldova ocrotite de stat (în continuare - Registrul monumentelor) și în registrele monumentelor de importanță locală.”



Serviciile de proiectare și execuția lucrărilor la obiectele din str. 31 August 1989. nr, 127 și str. Maria Cebotari, nr. 18 din mun. Chișinău, nu pot fi considerate drept experiență similară ce ține de execuția anterioară a unor lucrări din domeniul reabilitării. restaurării, conservării sau consolidării clădirilor cu statut de monument istoric/monument de arhitectură. deoarece ambele bunuri imobile (din mun. Chișinău) nu dețin statut individual de monumente istorice sau de arhitectură. acestea nefiind înscrise în Registrul monumentelor sau în Registrul monumentelor istorice de categorie locală din mun. Chișinău.



Totodată ofertantul în urma solicitării de clarificare nu a prezentat anexa 22 aviz pentru participare la licitațiile publice de lucrări din domeniul construcțiilor și instalațiilor a asociatului SRL Edilcons Service. La fel nu a prezentat legitimația și certificatul pentru dirigintele de șantier în domeniul instalații tehnologice. Respectiv oferta este descalificată conform art. 17 alin. 5 legea 131/2015

Atractiv Invest SRL


Oferta nu întrunește condiția experienței similare a acestei licitații care prevede că Sunt eligibile numai lucrările din domeniul reabilitării sau restaurării sau conservării, sau consolidării clădirilor monumente istorice sau clădirilor monumente arhitecturale. Conform legii nr. 1530

din 22-06-1993

privind ocrotirea monumentelor. Respectiv niciunul dintre contractele care fac dovada experienței similare a SRL Atractiv Invest nu sunt pentru obiective incluse înscrise în Registrul monumentelor Republicii Moldova ocrotite de stat și în registrele monumentelor de importanță locală. ADR Nord a solicitat clarificări privind experiența similară a ofertantului, dar nu a primit dovezi privind faptul că SRL Atractiv Invest a efectuat lucrări la clădiri monumente istorice sau clădiri monumente arhitecturale.

SRL Vladmih Company


Oferta este respinsă deoarece la momentul deschiderii ofertelor, operatorul economic nu a depus pe platforma de achiziții propunerea tehnică (devizul-ofertă), propunerea financiară (formularul F.3.1), DUAE și garanția pentru ofertă.

SRL Moldsercon (oferta a fost reevaluată)


În urma contestației ofertantului IGOSTAFF Construct în asociere cu SRL Edilcons Service, ANSC a emis decizia Nr. 03D-308-24 Data: 22.05.2024

https://elo.ansc.md/DownloadDocs/DownloadFileServlet?id=89298



prin care a dispus reevaluarea ofertei SRL Moldsercon.



Grupul de lucru a transmis către SRL Moldsercon la data de 24 mai o scrisoarea de solicitare a clarificărilor nr. 582 din 23 mai 2024



Respectiv erorile depistate în devizele ofertantului SRL Moldsercon nu pot fi corectate în temeiul pct. 133 și 134 (abateri neînsemnate) deoarece depășesc cuantumul de 10 000 lei (erorile sunt în valoare de 93 986,44 lei) și 136-137 (erori aritmetice) deoarece în urma corectării erorilor aritmetice de către SRL Moldsercon s-a produs modificarea cantităților în resurse, ceea nu este prevăzut de legislație și încalcă prevederile caietului de sarcini. Respectiv oferta este respinsă în temeiul art. 69 alin. 6 lit. b legea 131/2015

Respectiv licitația este anulată în temeiul art. 71 alin. 1 lit. d: au fost depuse numai oferte care:

– nu au fost elaborate şi prezentate în conformitate cu cerinţele cuprinse în documentaţia de atribuire;
Data anulării
24 mai 2024, 22:16
Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-3100, MOLDOVA, mun.Bălţi, mun.Bălţi, Piața Vasile Alecsandri 8
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Denis Gudumac
Telefonul de contact
+37323125646
Datele achizitiei
Data publicării
30 ian 2024, 19:05
Data ultimilor modificări
2 sept 2024, 13:52
Achizitii.md ID
21162744
CPV
45450000-6 - Alte lucrări de finisare a construcţiilor
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Data:
6 febr 2024, 11:18
Subiectul întrebării:
caietul de sarcini
Întrebare:
SAC interioare, pozitia 3.122-cantitatea e 7m2 sau totusi e 70m2. incepind cu pozitia 2.43,RCsR08A kman=1.5 dar in f5 coeficientii pt muncitori nu sunt pusi
Răspuns (7 febr 2024, 10:02):
- Referitor la cei 7 m2 s-a făcut o greșeală mecanică, trebuiau să fie 70 m2; - Referitor la norma RCsR08A coeficientul K=1,5 nu trebuia aplicat. Norma este adresată pentru toate lucrările de interior și exterior (tavane și pereți). Devizierul a uitat să scoată acest coeficient de la indicatorul normei de deviz. Ofertanții nu vor aplica acest coeficient la norma de deviz menționată mai sus deoarece a fost inclusă schela tubulara 100 m2 (poz. 2.167).
Data:
8 febr 2024, 10:54
Subiectul întrebării:
caiet sarcini
Întrebare:
SAC dupa caietul de sarcini, resursele dupa virgula sunt 2 cifre, si unele resurse sunt rotungite, e obligatoriul de pastrat 2 cifre dupa virgula, sau lasam dupa program?
Răspuns (9 febr 2024, 09:12):
Autoritatea contractantă solicită conformarea la caietul de sarcini, respectiv unde sunt indicate 2 cifre după virgulă, solicităm să le păstrați.
Data:
8 febr 2024, 21:35
Subiectul întrebării:
Caiet de sarcini
Întrebare:
Stimată autoritate contractantă, vă rugăm să precizați ce se subînțelege la poz 1, caietul de sarcini Reabilitarea acoperișului, prin "cuie de constructii, dulgher, muncitor de deservire, utilaj de ridicat"????
Răspuns (9 febr 2024, 09:12):
Autoritatea contractantă solicită conformarea la caietul de sarcini, respectiv dacă este indicat la poz. 1 cuie de construcții, dulgher, muncitor de deservire, utilaj de ridicat, solicităm ca în ofertă să fie exact aceeași abordare. Neconformarea la cerințele autorității contractante va servi drept temei pentru respingerea ofertei.
Data:
11 febr 2024, 00:55
Subiectul întrebării:
semnalizare de paza automata
Întrebare:
dupa f5 avem 60pozitii la montare si 26 la utilaj, iar dupa f1 50 pozitii montaj, 18 utilaj...?
Răspuns (12 febr 2024, 11:09):
Ofertanții se vor ghida după formularul 1 deoarece în formularul 5 figurează și pozițiile cu materialul beneficiarului. Materialul beneficiarului a fost inclus în devize conform proiectului și a normativelor în vigoare. În formularul 7 și respectiv 5 materialul beneficiarului figurează iar în formularul 1 nu figurează deoarece ultimul arată doar pozițiile ce revin ofertantului de aici rezulta discordanța între numărul de poziții.
Data:
11 febr 2024, 09:22
Subiectul întrebării:
comunicatii telefonice si de semnalizare
Întrebare:
in f1 in capitolul reteaua de calculatoare sunt 28 pozitii iar in f5 30, instalatii ceasoficare in f1 lipseste, utilaj f1 o singura pozitie, f5 21pozitii....?
Răspuns (12 febr 2024, 11:09):
Ofertanții se vor ghida după formularul 1 deoarece în formularul 5 figurează și pozițiile cu materialul beneficiarului. Materialul beneficiarului a fost inclus în devize conform proiectului și a normativelor în vigoare. În formularul 7 și respectiv 5 materialul beneficiarului figurează iar în formularul 1 nu figurează deoarece ultimul arată doar pozițiile ce revin ofertantului de aici rezulta discordanța între numărul de poziții.
Data:
11 febr 2024, 12:45
Subiectul întrebării:
semnalizare de incendiu
Întrebare:
in f1 utilaj sunt 12 pozitii, in f5 13..?
Răspuns (12 febr 2024, 11:10):
Ofertanții se vor ghida după formularul 1 deoarece în formularul 5 figurează și pozițiile cu materialul beneficiarului. Materialul beneficiarului a fost inclus în devize conform proiectului și a normativelor în vigoare. În formularul 7 și respectiv 5 materialul beneficiarului figurează iar în formularul 1 nu figurează deoarece ultimul arată doar pozițiile ce revin ofertantului de aici rezulta discordanța între numărul de poziții.
Data:
12 febr 2024, 09:59
Subiectul întrebării:
Compartimentul încălzire
Întrebare:
În lista cu cantitățile de lucrări 2-1-7 Lucrări de încălzire poz. 9 prevede Punct termic individual , în documentația de proiect n-am gasit proiect pentru punctul termic individual. În proiect la compartimentul ÎVC în specificația utilajelor și materialelor este indicat "de luat în calcul costul utilajului și lucrările de montare a Punctului Termic Individual". Fără proiect nu suntem siguri în privința corectitudinii selectării utilajului, deasemenea nu este clar în privința racordării. Fara proiect avizat nu va fi posibil punerea in funcțiune și exploatarea.
Răspuns (12 febr 2024, 11:31):
Devizul de cheltuieli este făcut conform proiectului compartimentul ÎVC. În poziția nr. 9 fin F.1 este indicat tipul punctului termic. În poziția cu punctul termic se include transportarea, montarea și punerea în funcțiune a punctului termic individual.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.