1
Perioada de actualizare
de la 03.08.2023 16:41
până la 16.09.2023 13:15
2
Propunerea ofertelor
de la 16.09.2023 13:15
până la 08.10.2023 13:15
3
Licitaţie
de la 09.10.2023 11:00
până la 09.10.2023 14:33
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 5 103 132,49 MDL
Perioada clarificărilor: 3 aug 2023, 16:41 - 16 sept 2023, 13:15
Perioada de depunere a ofertelor: 16 sept 2023, 13:15 - 8 oct 2023, 13:15

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801

Imprimante și dispozitive multifuncționale (Multi Functional Unit)

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, mun.Chişinău, str. Puskin, 42
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Galina Uzun
Telefonul de contact
022-50-48-37
Datele achizitiei
Data publicării
3 aug 2023, 16:41
Data ultimilor modificări
4 aug 2023, 14:21
Achizitii.md ID
21087055
CPV
30230000-0 - Material informatic
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Documentele procedurii de achiziție
age-3011-0455 din 02.08.2023 către asp.semnat.pdf age-3011-0455 din 02.08.2023 către asp.semnat.pdf
Documentele la ofertă
age-3011-0455 din 02.08.2023 către asp.semnat.pdf
3.08.23 16:41
duae.docx
Documentele la ofertă
duae.docx
3.08.23 16:41
declaratie.doc
Documentele la ofertă
declaratie.doc
3.08.23 16:41
anexa nr. 24 - imprimante.signed.pdf anexa nr. 24 - imprimante.signed.pdf
Documentele la ofertă
anexa nr. 24 - imprimante.signed.pdf
3.08.23 16:41
duae.signed.pdf duae.signed.pdf
Documentele la ofertă
duae.signed.pdf
3.08.23 16:41
declaratie.signed.pdf declaratie.signed.pdf
Documentele la ofertă
declaratie.signed.pdf
3.08.23 16:41
anexe la documentatia standard modificat.docx
Documentele la ofertă
anexe la documentatia standard modificat.docx
4.08.23 14:21
anexe la documentatia standard modificat.signed.pdf anexe la documentatia standard modificat.signed.pdf
Documentele la ofertă
anexe la documentatia standard modificat.signed.pdf
4.08.23 14:21
anunt de participare modificat.pdf anunt de participare modificat.pdf
Documentele la ofertă
anunt de participare modificat.pdf
4.08.23 14:21
Data:
3 aug 2023, 17:39
Subiectul întrebării:
documente obligatorii
Întrebare:
Stimata autoritatea, cu se conditioneaza cerinta obligatorie a urmatoarelor documente: - Copia cazierului judiciar al persoanei juridice, semnată electronic de către operatorul economic -Copia extrasului din Registrul de stat al persoanelor juridice, semnată electronic de către operatorul economic? Dupa cit cunoasteti, ASP gestioneaza aceste baze de date si are acces la informatiile respective. In cazul dat, aceasta cerinta pare sa fie una excesiva, cu scopuri dubioase.
Răspuns (4 aug 2023, 07:52):
Potrivit pct. 17 din Anuntul de participare, copia extrasului din Registrul de stat al persoanelor juridice se va solicita de catre autoritatea contractanta in cazul in care nu a fost confirmata - la verificare - dovada înregistrării operatorului economic ca persoana juridica. Respectiv, nivelul de obligativitate este Obligatoriu (la solicitare). Copia cazierului judiciar este insa solicitat (ca document justificativ) pentru confirmarea datelor indicate de catre operatorul economic in capitolul III din DUAE si este emis de catre Ministerul Afacerilor Interne al Republicii Moldova. Astfel, conform Notei de sub tabelul din pct. 17 din Anuntul de participare, in cazul în care ASP, potrivit prevederilor art. 20 alin. (8) din Legea nr. 131/2015 privind achiziţiile publice, va solicita prezentarea anumitor documente justificative, operatorul economic este obligat să le prezinte în termen de 3 zile lucrătoare, conform prevederilor DUAE și cadrului normativ în vigoare. În cazul neprezentării documentelor justificative în termenul-limită stabilit, operatorul economic va fi descalificat.
Data:
4 aug 2023, 10:35
Subiectul întrebării:
documente obligatorii
Întrebare:
din experienta noastra marea majoritatea din autoritatile contractante nu solicita cazierul. Insa doar ASP, fiind institutie abilitata, care incaseaza venituri de la solicitarile date, include aceste documente in lista documentelor obligatorii in toate procedurile de achizitii. Avind acces la bazele de date, de ce solicitati aceste documente atunci?
Răspuns (4 aug 2023, 13:28):
Conform cerintelor din documentatia de atribuire, operatorul economic, in temeiul respectarii prevederilor art. 20 din Legea nr. 131/2015 privind achizitiile publice, va prezenta - la solicitare - documentele justificatie actualizate pentru confirmarea informatiei completate de catre acesta in Documentul Unic de Achizitii European. Astfel, ofertantul isi va confirma eligibilitatea, potrivit prevederilor art. 19 din Legea prenotata. Totodata, va informam ca Ministerul Afacerilor Interne al RM sau, in cazul nerezidentilor, alte organe competente, emit cazierul judiciar. Documentele de tipul celor justificative, cum ar fi, extrasul din registrul de Stat, cerificatul SFS sau cazierul judiciar se solicita pentru verificarea eligibilitatii ofertantilor, atat rezidenti, precum si a celor nerezidenti.
Data:
4 aug 2023, 10:58
Subiectul întrebării:
Licitatia relansata
Întrebare:
Buna ziua, licitatia s-a relansat, dar specificatiile sunt aceleasi. Care a fost sensul sa o relansati din nou?
Răspuns (4 aug 2023, 13:39):
Autoritatea contractanta a revizuit cerintele tehnice prin eliminarea anumitor constrangeri in viziunea sa, cerintele tehnice si valorile minime ale parametrilor stabiliti pentru fiecare lot sunt in corespundere cu necesitatile operationale specifice de activitate ale Agentiei care sunt stabilite prin actele legislative si normative in vigoare, reglementate prin LP 273/1994, HG 314/2017, HG 317/2010 în redacția cu completările prevăzute în HG 327/2018, intru asigurarea calitatii de imprimare, cat si fiabilitatea echipamentelor pentru eliberare a unui sir de acte benficiarilor de servicii publice prestate de ASP, astfel ca sa fie asigurată continuitatea neîntreruptă a activității.
Data:
4 aug 2023, 11:27
Subiectul întrebării:
Data producerii
Întrebare:
Bună ziua! Parametrii tehnici ai tuturor dispozitivelor solicitate sunt următorii: produse dupa `01.01.2023`. Datorită faptului că ciclul de producție al unei părți a acestui echipament durează până la un an, dar nu mai puțin de 3 luni. Nu va fi posibilă fabricarea acestui echipament la comandă după semnarea contractului, care, conform condițiilor licitației cu toate aprobările, nu va avea loc înainte de sfârșitul lunii octombrie 2023. Ceea ce face absolut imposibilă livrarea înainte de sfarsitul anului 2023. Dacă acest echipament a fost deja produs, atunci niciunul dintre producători nu poate asigura condiția pentru producerea echipamentului în 2023. Chiar dacă nu a fost încă adus în Republica Moldova, data producției cu o probabilitate foarte mare poate fi anterioară anului 2023. În legătură cu cele de mai sus, vă rugăm să excludeți această cerință care nu permite livrarea în cadrul acestei licitații. Multumesc pentru intelegere.
Răspuns (4 aug 2023, 13:40):
Autoritatea contractanta a revizuit cerintele tehnice prin eliminarea anumitor constrangeri in viziunea sa, cerintele tehnice si valorile minime ale parametrilor stabiliti pentru fiecare lot sunt in corespundere cu necesitatile operationale specifice de activitate ale Agentiei care sunt stabilite prin actele legislative si normative in vigoare, reglementate prin LP 273/1994, HG 314/2017, HG 317/2010 în redacția cu completările prevăzute în HG 327/2018, intru asigurarea calitatii de imprimare, cat si fiabilitatea echipamentelor pentru eliberare a unui sir de acte benficiarilor de servicii publice prestate de ASP, astfel ca sa fie asigurată continuitatea neîntreruptă a activității.
Data:
4 aug 2023, 11:33
Subiectul întrebării:
Lot 3, 4, 12 WiFi optional
Întrebare:
Bună ziua Parametrii tehnici ai aparatelor solicitate pentru loturile 3, 4, 12 indica urmatoarele: Wireless 802.11x (opțional) . Vă rugăm să clarificați cu privire la tipurile de conectare a dispozitivelor din aceste loturi, ar trebui furnizată funcționalitatea Wi-Fi ca opțiune suplimentară sau poate fi furnizată inițial cu echipamentul? Multumesc anticipat pentru raspuns.
Răspuns (4 aug 2023, 13:40):
Pentru toate functionalitatile indicate cu sintagma optional, nu sunt stabilite cerinte tehnice si parametri tehnici obligatorii si nici nu va fi supus evaluarii tehnice de corespundere, astfel in cazul ca echipamentul care va fi propus de operatorii economici nu va dispune de acest functional optional - aceasta nu va fi tratata ca necorespundere. In cazul daca echipamentul propus va dispune de functionalul stabilit ca optional - aceasta nu va considertat ca un avantaj la evaluarea de corespundere, car priveste tipurile de conectivitate(interfete) pentru aceste functionalitati optionale - urmeaza sa fie in conformitate cu standardele de referinta internationale si realizate de catre producatorii echipamentelor in acele modele.
Data:
4 aug 2023, 11:35
Subiectul întrebării:
Lot 2 Fax optional
Întrebare:
Bună ziua Parametrii tehnici ai aparatelor solicitate pentru lotul 2 indica urmatoarele: Fax (opțional). Vă rugăm să clarificați cu privire la tipurile de conectare a dispozitivelor din aceste loturi, ar trebui furnizată funcționalitatea Fax ca opțiune suplimentară sau poate fi furnizată inițial cu echipamentul? Multumesc anticipat pentru raspuns.
Răspuns (4 aug 2023, 13:42):
Pentru toate functionalitatile indicate cu sintagma optional, nu sunt stabilite cerinte tehnice si parametri tehnici obligatorii si nici nu va fi supus evaluarii tehnice de corespundere, astfel in cazul ca echipamentul care va fi propus de operatorii economici nu va dispune de acest functional optional - aceasta nu va fi tratata ca necorespundere. In cazul daca echipamentul propus va dispune de functionalul stabilit ca optional - aceasta nu va considertat ca un avantaj la evaluarea de corespundere, car priveste tipurile de conectivitate(interfete) pentru aceste functionalitati optionale - urmeaza sa fie in conformitate cu standardele de referinta internationale si realizate de catre producatorii echipamentelor in acele modele.
Data:
4 aug 2023, 12:57
Subiectul întrebării:
specificații tehnice
Întrebare:
Stimați domni de la ASP, considerăm că cei care au ajustat cerințele tehnice cred că nu există nimeni care să înțeleagă echipamentele de imprimare în afară de ei. Iar dacă ați exclus dimensiunile, tipurile de hârtie etc., nu înseamnă că ați schimbat conceptul de a crea condiții confortabile pentru doi producători și un agent economic. Deci, acele contestații care au fost depuse și nu au fost soluționate vor fi depuse din nou. Până când cerințele vor fi aduse într-o formă neutră, care va permite tuturor companiilor interesate să participe la licitație.
Răspuns (4 aug 2023, 13:43):
Autoritatea contractanta a revizuit cerintele tehnice prin eliminarea anumitor constrangeri in viziunea sa, cerintele tehnice si valorile minime ale parametrilor stabiliti pentru fiecare Lot sunt in corespundere cu necesitatile operationale specifice de activitate ale Agentiei care sunt stabilite prin actele legislative si normative in vigoare, reglementate prin LP 273/1994, HG 314/2017, HG 317/2010 în redacția cu completările prevăzute în HG 327/2018, intru asigurarea calitatii de imprimare, cat si performanta, fiabilitatea echipamentelor pentru eliberare a unui sir de acte benficiarilor de servicii publice prestate de ASP, astfel ca sa fie asigurată continuitatea neîntreruptă a activității.
Data:
4 aug 2023, 14:02
Subiectul întrebării:
Clarificare consumabile (Cartuse sau cerneala)
Întrebare:
Stimata AC, va rugăm respectuos să precizatți cerința obligatorie descrise prin: "cartușe originale – incluse" si " min. 1 cartus original – inclus.", si "min. 1 set de cartușe de cerneală color originale și 2 cartușe negre – incluse", toate aceste se refera la consumabilele incluse de producatuor de tip starter sau de baza sau semnifica aditional seturi de cartuse? in cazul variantei a doua, vă rugăm să precizați volumul minim acceptat. Vă mulțumim!
Răspuns (4 aug 2023, 14:55):
Stimate Operator Economic, vă informăm că au fost efectuate modificari în documentația de atribuire - cu privire la anul producerii bunurilor și documentația a fost publicata pe platforma. În același context, vă informăm că cerintele privind cartusele originale care urmeaza sa fie asigurate odata cu livrarea echipamentelor se refera la cartuse de baza, pentru ca Autoritatea contractanta sa aiba posibilitate de punere in functiune(exploatare) cu effect imediat dupa receptionarea bunurilor.
Data:
4 aug 2023, 14:16
Subiectul întrebării:
Cerinta obligatorie nr. 7
Întrebare:
Stimata AC, Cerinta obligatorie nr. 7 "Document confirmativ emis de către compania-producător al echipamentului (prezentat în limba română sau cu traducere în limba română cu semnătura și ștampila traducătorului autorizat), copia semnată de către operatorul economic sau contractul, ce atestă relații contractuale cu Service Centru local autorizat – copia, semnată de către operatorul economic", vă solicităm revizuirea acestei cerințe restrictive ce ingrădește dreptul tuturor ofertanților potențial interesanți de participare, pe motiv ca Centrele de deservire autorizate in Rep, Moldova de producatorii de echipamente de imprimare, de regulă sunt alte persoane juridice decăt Partenerii autorizati cu drepr de revanzare a echipamentelor, si respectiv acele persoane juridice, Respectiv, producatorul nu impune nici pe unii nici pe altii sa dispuna de un contract de prestari servicii la nivel local, respectiv cerinta de a dispune de un Contract ce atesta relatiile contractuale cu aceste centre este ilegala si restrictiva. Mai mult ca atit aceasta ar putea fi utilizată drep parghi de unele Centre Autorizate in favorizarea anumitor Parteneri ai sai. Prin urmare, vă rugăm insistent sa confirmați acceptarea ofertelor doar cu prezentarea autorizației de partener sau de la producator si de asemenea fara traucerea acestuia in limba romana, aceasta implica doar cheltuilei si eforturi suplimentarea deoarece, nici unul din producătorii de echipamente de imprimare nu semneaza documente in limba romana. Traducerea acestora este doar un moft deoarece nu schiba estenta di destinatia acestei autorizatii de la producator. AC este in drept si poate verifica autenticitatea acestor acte printr-o simpla solicitarea ctrea producatori. Vă mulțumim!
Răspuns (8 aug 2023, 15:53):
Prin prisma respectării principiului utilizarea eficientă a banilor publici și minimizarea riscurilor autorității contractante, cerința de a dispune de Service centru local autorizat sau contractul ce atesta relații contractuale cu Service centru local autorizat de producator este imperativa din considerente de asigurare a Autoritatii contractante cu dispozitive calitative, potrivit standardelor impuse de producător, si care pot fi întretinute si reparate în cazul unor defecțiuni locale pe teritoriul Republicii Moldova. Ori lipsa unui Service centru local autorizat, ar duce la incertitudini privind posibilitatea de reparații. Deasemenea, cerința prezentării documentelor în limba română sau cu traducere în limba română, este obligatorie pentru toți operatorii economici, și nu limitează concurența în procesul de achiziție publică.
Data:
4 aug 2023, 14:58
Subiectul întrebării:
Data: 4 aug 2023, 14:02 Subiectul întrebării: Clarificare consumabile (Cartuse sau cerneala)
Întrebare:
Bună ziua În continuarea întrebării adresate (Data: 4 aug 2023, 14:02 Subiectul întrebării: Clarificare consumabile (Cartuse sau cerneala), vă atragem atenția asupra faptului că pentru a asigura o concurență loială și o evaluare corectă. Vă rugăm să specificați pentru fiecare dispozitiv cantitatea totală minimă de consumabile (în pagini tipărite) care trebuie expediată cu fiecare dispozitiv. De asemenea, vă rugăm să rețineți că garanția oficială a producătorului este oferită numai atunci când utilizați consumabile originale. Mulțumesc pentru înțelegere.
Răspuns (8 aug 2023, 15:55):
Autoritatea contractanta nu a impus astfel de cerinte („cantitatea totală minimă de consumabile (în pagini tipărite)”) din considerente ca nu se cunoaște modelele care vor fi oferite, fiind posibil ca aceste valori sa difere de la un producator la altul pentru cartuse originale de bază, în consecintă fiind o posibila constrângere, astfel cum a si fost mentionat - operatorii economici vor propune modelele de dispozitive care se incadreaza în cerintele tehnice stabilite cu considerarea cartuselor originale de bază în cuantumul solicitat pentru fiecare Lot.
Data:
4 aug 2023, 15:12
Subiectul întrebării:
Termeni și condiții de garanție
Întrebare:
Vă rugăm să precizați termenii garanției pe care o solicitați: 1. vor fi utilizate numai consumabile originale? 2. Garanția trebuie să fie oficială de la producător sau este permisă să fie furnizată de către ofertant? 3. Garanția trebuie să fie On-site sau ASP va livra el însuși echipamentul la furnizor? 4. Dacă garanția este de la producător - cum trebuie validată? 5. Ar trebui ca contractul de service cu serviciul autorizat să includă numărul de licitație și termenii și condițiile de garanție pentru echipamentele care fac obiectul licitației respective.
Răspuns (8 aug 2023, 15:57):
1. Autoritatea contractanta va achizitiona consumabile (cartuse/cerneala) originale aditionale, ulterior finalizarii procedurii de achizitie si receptionarea dispozitivelor, astfel cand vor fi cunoscute modelele si vor fi deja în posesia Agentiei va fi posibil de asigurat contractarea acestora. 2 și 4.Cerintele privind asigurarea garantiei sunt stabilite în pct. 17 subpct. 7 din Anuntul de participare - criteriile privind eligibilitatea operatorilor economici care pot determina eliminarea acestora și a criteriilor de selecție; nivelul minim (nivelurile minime) al (ale) cerințelor eventual impuse. Astfel se re-confirma ca garantia urmeaza sa fie asigurata prin Service centru local (amplasat in Rep. Moldova) autorizat de producatorii dispozitivelor ce vor fi ofertate. Deci, in consecinta - garantia trebuie sa fie de la Producator. Ofertantul poate dispune de propriul Service centru autorizat, sau în baza de relații contractuale cu Service centru respectiv. 3.Nu este necesar ca in cazurile de garantie sa fie asigurat suportul On-site (la sediul ASP). In cazurile de defectiuni sau deficiente tehnice ale dispozitivelor, ASP va asigura colectarea din subdiviziunile teritoriale si livrarea dispozitivelor la Service centru local autorizat pentru depanarea si remedierea defectiunilor de catre inginerii autorizati de catre producatori. 5. Nu este necesar ca contractul cu service centru autorizat de producator sa contina numarul Licitatiei initiata de ASP. Termenii si conditiile de garantie vor fi stabilite in contractele intre ASP si operatorii economici care vor fi desemnati castigatori, care vor fi in corespundere cu cele stabilite in documentatia de atribuire publicata. Proiectul contractului in conformitate cu Anexa nr. 24 la Documentația standard aprobată prin Ordinul Ministrului Finanţelor nr. 115 din 15.09.2021 este la fel publicat în cadrul prezentei proceduri si poate fi consultata corespunzator. Prevederile contractului intre Furnizori (operatorii economici interesati) si service centrele autorizate sunt in afara gestiunii si controlului autoritatii contractante, dar trebuie sa ateste existenta acestor relatii contractuale pentru deservirea tipurilor (modelelor) de dispozitive de la producatorul care va fi specificat in oferte.
Data:
7 aug 2023, 16:57
Subiectul întrebării:
Lotul nr. 4 Imprimantă multifuncțională laser (ADF+Duplex+LAN) alb-negru, format A3 (ADF)
Întrebare:
Stimata AC, cu referire la lotul nr. 4 Imprimantă multifuncțională laser (ADF+Duplex+LAN) alb-negru, format A3 in speta cerinta de ADF, este indicata doar prin sintagmele "MFU laser monocrom (ADF+Duplex+LAN" si "Greutate neta: max. 40 kg (cu ADF)", analizand specificatia integrala, va rugam sa precizati daca ADF este obligatoriu sa fie inclus in setul de livrabila sau imprimanta trebuie sa support instalarea acestuia ulterior? Va multumim!
Răspuns (8 aug 2023, 15:59):
Autoritatea contractantă confirma ca la Lotul nr.4 - modelul dispozitivului care va fi propus de operatorii economici interesati trebuie sa dispuna și să fie livrat cu ADF inclusiv.
Data:
9 aug 2023, 17:10
Subiectul întrebării:
Răspuns (8 aug 2023, 15:59): Autoritatea contractantă confirma ca la Lotul nr.4 - modelul dispozitivului care va fi propus de operatorii economici interesati trebuie sa dispuna și să fie livrat cu ADF inclusiv.
Întrebare:
Stimata AC, in acest caz, va informam ca orice echipament care ar intruni aceste caracteristici, din cauza ADF-ului va depasi bugetul estimat cu mai mult de 30%. Respectiv solicita revizuirea bugetului sau a cantitatilor solicitate pe Lot-ul 4
Răspuns (10 aug 2023, 13:28):
Valoarea estimativă a achiziției, indicată în Anunțul de participare, nu se modifică. În conformitate cu prevederile art. 71 alin. (1) lit. d) liniuța a șasea, în cazul depunerii ofertelor care depășesc cu 30 % valoarea estimativă a achiziției, autoritatea contractantă va anula procedura de atribuire a contractului de achiziții publice.
Data:
14 aug 2023, 12:55
Subiectul întrebării:
Greutăți suporturi(media): min. de la 60 la 160 g/m² pentru Loturile 1,2,3 si 9
Întrebare:
Buna ziua, avand in vedere cerinta minima "Greutăți suporturi(media): min. de la (60 la 160 g/m²) pentru Loturile 1,2,3 si 9, tinand cont ca unii proucatori ofera valori superioare precum ar fi de la (60 la 165 g/m²) ceea ce inseamna ca este o valoare mai mare, ceea ce tehnic este un avantaj care permite ca imprimanta sa accepte hartie mai gorasa sau densa, vă rugăm să confirmați acceptarea modificării valorii maximala cu pana la (165 g/m²). Multumim!
Răspuns (14 sept 2023, 13:15):
Operatorii economici, care intenționează să participe în cadrul procedurii respective de achiziție publică, vor elabora oferta în conformitate cu cerințele din documentația de atribuire publicata.
Data:
14 sept 2023, 13:30
Subiectul întrebării:
Răspuns (14 sept 2023, 13:15): Operatorii economici, care intenționează să participe în cadrul procedurii respective de achiziție publică, vor elabora oferta în conformitate cu cerințele din documentația de atribuire publicata.
Întrebare:
acesta nu este un raspuns la intrebarea de clariicare. Va sugeram sa nu faceți abuz de procedura tehnica pentru a va eschiva de la furnizarea clarificarilor. In conformitatea cu Legea achizitii publice 131 Articolul 34.(2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a răspunde, în mod clar, complet şi fără ambiguităţi, cît mai repede posibil, la orice clarificare solicitată, într-o perioadă care nu trebuie să depăşească, de regulă, 3 zile lucrătoare de la primirea unei astfel de solicitări din partea operatorului economic, cu excepţia procedurii de cerere a ofertelor de preţuri, caz în care această perioadă nu trebuie să depăşească o zi lucrătoare. utoritatea contractantă are dreptul de a accepta clarificări privind documentația de atribuire după expirarea termenului de solicitare a clarificărilor dacă prezentarea răspunsurilor la aceste solicitări se încadrează în termenele stabilite la alin.(4). În cazul nerespectării perioadei de prezentare a răspunsului la clarificări privind documentația de atribuire, autoritatea contractantă este obligată să prelungească termenul de depunere a ofertelor sau a cererilor de participare pentru operatorii economici, ținînd cont de perioada de întîrziere.
Răspuns (14 sept 2023, 15:15):
Operatorii economici, care intenționează să participe în cadrul procedurii respective de achiziție publică, vor elabora oferta în conformitate cu cerințele din documentația de atribuire publicata, cu luarea in considerare a specificatiilor tehnice solicitate de catre autoritatea contractanta. Documentatia de atribuire nu va fi modificata.
Data:
14 sept 2023, 13:32
Subiectul întrebării:
Greutăți suporturi(media): min. de la 60 la 160 g/m² pentru Loturile 1,2,3 si 9
Întrebare:
Buna ziua, avand in vedere cerinta minima "Greutăți suporturi(media): min. de la (60 la 160 g/m²) pentru Loturile 1,2,3 si 9, tinand cont ca unii proucatori ofera valori superioare precum ar fi de la (60 la 165 g/m²) ceea ce inseamna ca este o valoare mai mare, ceea ce tehnic este un avantaj care permite ca imprimanta sa accepte hartie mai gorasa sau densa, vă rugăm să confirmați acceptarea modificării valorii maximala cu pana la (165 g/m²). Multumim!
Răspuns (15 sept 2023, 07:58):
Operatorii economici, care intenționează să participe în cadrul procedurii respective de achiziție publică, vor elabora oferta în conformitate cu cerințele din documentația de atribuire publicata, cu luarea in considerare a specificatiilor tehnice solicitate de catre autoritatea contractanta. Documentatia de atribuire nu va fi modificata. In procesul de evaluare a ofertelor depuse, autoritatea contractanta va constata care sunt avantajele/dezavantajele propunerilor tehnice, respectiv, ofertantiii vor fi informati in mod oficial despre necesitatea de prezentare a explicatiilor de rigoare sau despre rezultatele evaluarii ofertelor in cadrul procedurii de achizitie.
Data:
14 sept 2023, 16:02
Subiectul întrebării:
Document intern privind greutatea admisa
Întrebare:
Buna ziua, in urma examinarii contestatiei depuse de catre un operator economic, am depistat ca s-a facut o referinta la un document intern ASP referitor la greutatea ridicata admisa de catre un angajat public, si anume: Femei – 7 kg, Barbati – 15 kg conform actelor normative interne ce reglementează cerințele de securitate și sănătate la locul de muncă. La fel, in decizia ANSC la procedura data, dumneavoastra ati relatat ca (În cadrul subdiviziunilor teritoriale și Centrelor multifuncționale, nu există personal suficient și specializat disponibil pentru manopera necesară descărcării sau încărcării echipamentelor și dispozitivelor, astfel stabilirea unor cerințe privind greutatea dispozitivelor este întru diminuarea riscurilor asociate securității muncii la manipularea greutăților de către persoane care nu au capacități corespunzătoare, în marea majoritate a centrelor multifuncționale activând doamne care sunt antrenate în prestarea serviciilor publice prin activitate de birou. ) In declaratiile dumneavoastre prezentate catre ANSC ati prezentat ca majoritatea personalului public sunt femei, cu capacitatea de ridicare a greutatii nu mai mult de 7kg. Analizand caietul de sarcini putem vedea urmatoarele: Lotul 1- Greutate neta max. 14 kg; Lotul 2 - Greutate neta max. 18 kg; Lotul 3 - Greutate neta max: 23 kg; Lotul 4 - Greutate neta: max. 40 kg (cu ADF); Lotul 5 - Greutate neta: max. 16 kg; Lotul 6 - Greutate neta max: 8 kg; Lotul 7 - Greutate neta max: 18 kg; Lotul 8 – Nu este indicat greutatea, dar conform parametrilor tehnici minimi doar un singur echipament corespunde, greutatea modelului EPSON WorkForce Enterprise WF-C de 100ppm este de 179 kg; Lotul 9 - Greutate neta: max. 10,0 kg; Lotul 10 - Greutate neta: max. 15,0 kg; Lotul 11- Greutate neta: max. 65,0 kg; Lotul 13 - Greutate neta max. 8 kg; Dupa cum putem observa dumneavoastra din start incalcati regulamentul intern privind cerințele de securitate și sănătate la locul de muncă, deoarece indicate ca majoratitatea personalului sunt doamne cu capacitatea de ridicare a maxim 7kg. Rugam sa fie facut public documentul intern privind cerințele de securitate și sănătate la locul de muncă, care incalca legea privind achizita publica nr.131 prin indicarea unor obstacole pentru alti producatori. Dar luand in consideratie ca tot dumneavoastra solicitati greutatea mai mare decat norma accesibila stipulata in documentul intern, noi ne obligam sa sesizam organele compentente privind favorizarea doar unui singur brand.
Răspuns (16 sept 2023, 13:11):
Operatorii economici, care intenționează să participe în cadrul procedurii respective de achiziție publică, vor elabora oferta în conformitate cu cerințele din documentația de atribuire publicata, cu luarea in considerare a specificatiilor tehnice solicitate de catre autoritatea contractanta. Documentatia de atribuire nu va fi modificata.
Data:
14 sept 2023, 16:15
Subiectul întrebării:
Lotul nr. 8 Imprimantă color jet, format A3, de tip 2 cu suma de 707859.06 MDL FARA TVA pentru 2 unitati.
Întrebare:
Va rog sa oferiti detalii referitor la Lotul nr. 8 Imprimantă color jet, format A3, de tip 2 cu suma de 707859.06 MDL FARA TVA pentru 2 unitati. In documentul contestatiei este o referinta la un document intern nr. ST 37603221 din 2016 cu indicarea expres a modelului de imprimare INK JET MONOCHROM. Textul de mai jos este sustras din raspunsul ANSC: Suplimentar, reprezentantul autorității contractante a menționat că potrivit Standardului ST 37603221 din 2016,tehnicii de imprimare este indicat expres că se utilizează „inkjet monocrom” pentru număr de serie și cod de bare, iar în eventualitatea în care ar fi desemnat câștigător un operator economic cu o altă tehnologie de tipărire, vor fi nevoiți să anuleze lotul și să solicite prestarea serviciilor de tipărire ceea ce va fi mult mai costisitor. În această ordine de idei, Agenția va respinge pretențiile contestatorului la aspectul analizat, or oportunitatea achiziționării de bunuri de o anumită calitate, precum și specificațiile tehnice impuse pentru acestea, sunt stabilite de fiecare autoritate contractantă în parte, în funcție de necesitățile obiective ale acesteia, la caz ultima argumentând necesitatea achiziționării imprimantelor „inkjet” pentru tipărirea anumitor documente specifice. Totodată, contestatorul nu a probat o eventuală limitare de participare în cadrul procedurii de achiziție din speță care s-ar datora tehnologiei de imprimare solicitate de către autoritatea contractante, în mare parte acesta limitând-se la argumente privind oportunitatea achiziției, iar în acest sens actele normative din domeniul achizițiilor publice pun această sarcină în atribuțiile directe ale grupului de lucru. Prin raspunsul dumneavoastra, ati indus in eroare ANSC deoarece solicitati sa procurati INK JET COLOR, dar in formularul nr. ST 37603221 din 2016 este indicat EXPRES INK JET MONOCHROM.
Răspuns (16 sept 2023, 13:14):
Operatorii economici, care intenționează să participe în cadrul procedurii respective de achiziție publică, vor elabora oferta în conformitate cu cerințele din documentația de atribuire publicata, cu luarea in considerare a specificatiilor tehnice solicitate de catre autoritatea contractanta. Documentatia de atribuire nu va fi modificata. Clarificarea adresata nu se refera la la procedura de achizitie, totodata, va rugam sa pastrati limitele decentei in adresarea clarificarilor.
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.