1
Perioada de actualizare
de la 06.02.2023 16:58
până la 17.02.2023 12:58
2
Propunerea ofertelor
de la 17.02.2023 12:58
până la 28.02.2023 12:58
3
Licitaţie
nu va fi folosită
4
Evaluare

5
Contract

Statut Evaluare
Valoarea estimată fără TVA 1 452 800 MDL
Perioada clarificărilor: 6 febr 2023, 16:58 - 17 febr 2023, 12:58
Perioada de depunere a ofertelor: 17 febr 2023, 12:58 - 28 febr 2023, 12:58

Suport Tehnic pentru furnizori:

(+373) 79999801


Aceasta procedura se va desfășura fară licitație electronică. Oferta Dvs. este finală și trebuie să conțină toată lista de documente cerută de documentația de atribuire.

Servicii de mentenanță şi suport pentru Sistemul Informațional de Raportare și Evidență a Serviciilor Medicale, componenta DRG și SIP

Informaţia despre solicitant
Codul fiscal/IDNO
Adresa
MD-2012, MOLDOVA, mun.Chişinău, locality, str.Vlaicu Pîrcălab,46
Web site
---
Persoana de contact
Nume Prenume
Gonța Vladimir
Telefonul de contact
+37322780263
Datele achizitiei
Data publicării
6 febr 2023, 16:46
Data ultimilor modificări
15 febr 2023, 12:58
Achizitii.md ID
21073012
CPV
72200000-7 - Servicii de programare şi de consultanţă software
Tipul procedurii
Licitație deschisă
Criteriu de atribuire
Preţul cel mai scăzut
Surse de finanțare
Lista loturilor
Lotul nr. 1 - Lotul 1
Buget: 656000.0 MDL
Activ
Lotul nr. 2 - Lot2
Buget: 796800.0 MDL
Activ
Documentele procedurii de achiziție
documentatia standard mentenanta 2023-DRG și SIP
Documentele la ofertă
doc standard word
6.02.23 16:58
documentatia standard mentenanta 2023-DRG si SIP.signed
Documentele la ofertă
Doc standard semnat
6.02.23 16:58
Caiet de sarcini mentenanta 2023-DRG si SIP.signed
Documentele la ofertă
Caiet de sarcini semnat
6.02.23 16:58
DUAE mentenanta 2023-DRG si SIP.signed
Documentele la ofertă
DUAE semnat
6.02.23 16:58
DUAE mentenanta 2023-DRG și SIP
Documentele la ofertă
DUAE word
6.02.23 16:58
anunt_de_participare mentenanta 2023 DRG si SIP.signed
Documentele la ofertă
Anunt de participare semnat
6.02.23 16:58
documentatia standard mentenanta 2023-DRG și SIP revizuit.signed
Documentele la ofertă
Doc standard revizuit
15.02.23 12:58
anunt_de_participare mentenanta 2023 DRG si SIP revizuit.signed
Documentele la ofertă
Anunt revizuit
15.02.23 12:58
Caiet de sarcini mentenanta 2023-DRG și SIP revizuit.signed
Documentele la ofertă
Caiet revizuit
15.02.23 12:58
Data:
14 febr 2023, 11:57
Subiectul întrebării:
Cerinta din caietul de sarcini pentru Manager de proiect (minim 1 persoană)
Întrebare:
1. In Caietul de sarcini – Anexa 1 “Servicii de mentenanță și suport pentru Sistemul Informațional de Raportare și Evidență a Serviciilor Medicale, componenta DRG” si Anexa 2 “Servicii de mentenanță, suport și dezvoltare pentru Sistemul Informațional de Raportare și Evidență a Serviciilor Medicale, componenta SIP”, in cadrul paragrafului „Cerințe privind experiența personalului”, se mentioneaza cerinta pentru Manager de proiect (minim 1 persoană) „Deține un Certificat de calificare manager de proiect emis de o instituție recunoscută la nivel internațional în domeniul managementului proiectelor;”. Avand in vedere faptul ca nu exista prevederi legale care sa impuna detinerea unei certificari internationale in acest domeniu si pentru a nu aduce atingere principiilor art. 7, lit. h), i), j) din Legea nr. 131/2015 privind achizitiile publice, respectiv principiul tratamentului egal, impartialitatii, nediscriminarii in privinta tuturor ofertantilor si operatorilor economici; principiul proportionalitatii si cel al recunoasterii reciproce, va rugam sa eliminati cerinta prezentarii unui certificat emis de o institutie recunoscuta la nivel international sau sa acceptati prezentarea unei certificari de calificare manager de proiect emise de catre o autoritate publica competenta cu recunoastere generala sau de catre un organism de drept public sau privat autorizat, avand in vedere ca si aceasta este o certificare ce reflecta competentele in Project Management. Prin mentinerea acestei cerinte Autoritatea Contractanta exclude in mod evident certificarile/calificarile profesionale emise si autorizate de catre o autoritate publica competenta cu recunoastere generala sau de catre un organism de drept public sau privat autorizat in domeniul formarii si perfectionarii profesionale, distorsionand competitia prin crearea unor avantaje artificiale anumitor operatori economici.
Răspuns (15 febr 2023, 09:18):
Cu referință la paragrafele „Cerințe privind experiența personalului” (pentru Lotul 1 și Lotul 2), și anume cerința pentru Manager de proiect (minim 1 persoană) „Deține un Certificat de calificare manager de proiect emis de o instituție recunoscută la nivel internațional în domeniul managementului proiectelor;”, Autoritatea Contractantă a examinat argumentele înaintate și aduce modificări la documentația de atragere a ofertelor, și anume modificarea cerinței prenotate cu următoarea: ”- Deține un Certificat de calificare manager de proiect emis de o instituție recunoscută la nivel internațional în domeniul managementului proiectelor și/sau emis de o instituție publică sau privată competentă cu recunoaștere generală;”
Data:
14 febr 2023, 12:22
Subiectul întrebării:
Cerințe privind experiența personalului
Întrebare:
In Caietul de sarcini – Anexa 1 “Servicii de mentenanță și suport pentru Sistemul Informațional de Raportare și Evidență a Serviciilor Medicale, componenta DRG” si Anexa 2 “Servicii de mentenanță, suport și dezvoltare pentru Sistemul Informațional de Raportare și Evidență a Serviciilor Medicale, componenta SIP”, in cadrul paragrafului „Cerințe privind experiența personalului”, se mentioneaza cerintele: - pentru Manager de Proiect „Experiență specifică de Manager de Proiect în cel puțin 3 proiecte de complexitate similară, pe toată durata proiectului, realizate cu succes (se justifică prin documente, ex: scrisori de recomandare din partea beneficiarilor de proiecte, remise pe numele operatorului economic, angajatul căruia a avut rol de manager de proiect).” - pentru Specialist infrastructură sistem „Experiență dobândită prin participarea în cel puțin 3 proiecte în activități IT complexe privind infrastructura software și hardware pe platforma MCloud (se justifică prin documente, ex: Cvuri și/sau scrisori de recomandare din partea beneficiarilor de proiecte, remise pe numele operatorului economic, angajatul căruia a fost).” - pentru Specialist programator „Experiență dobândită prin participarea în calitate de specialist IT în cel puțin 3 proiecte de implementare a unui sistem informațional de complexitate similară (se justifică prin documente, ex: CV-uri și/sau scrisori de recomandare din partea beneficiarilor de proiecte, remise pe numele operatorului economic, angajatul căruia a fost).” - pentru Specialist baze de date „Experiență dobândită prin participarea în calitate de specialist în baze de date în cel puțin 3 proiecte de implementare a unui sistem informatic de complexitate similară (se justifică prin documente, ex: CV-uri și/sau scrisori de recomandare din partea beneficiarilor de proiecte, remise pe numele operatorului economic, angajatul căruia a fost).” ; Avand in vedere faptul ca CV-ul este un document emis de catre Ofertant, informatiile mentionate in el fiind necesar a fi probate prin alte documente justificative emise de catre beneficiari/autoritati publice sau private, iar in ceea ce priveste formularea „și/sau scrisori de recomandare din partea beneficiarilor de proiecte, remise pe numele operatorului economic”, luand in considerare faptul ca expertul/personalul nominalizat pentru indeplinirea contractului a realizat efectiv activitatile intr-un proiect de complexitate similara si a fost nominalizat pe o anumita pozitie in proiectul respectiv, in conformitate cu prevederile legale in vigoare, respectiv Articolul 22. Capacitatea tehnica si/sau profesionala din Legea nr. 131/2015 privind achizitiile publice, alin. 2, lit. d) conform caruia „(2) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de servicii, în scopul verificării capacităţii tehnice şi/sau profesionale a ofertanţilor/candidaţilor, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcţie de specificul, de volumul şi de complexitatea serviciilor ce urmează să fie prestate şi numai în măsura în care aceste informaţii sînt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sînt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, următoarele: ... d) informaţii referitoare la studiile, pregătirea profesională şi calificarea personalului de conducere, precum şi ale persoanelor responsabile pentru îndeplinirea contractului, dacă acestea nu reprezintă factori de evaluare stabiliți conform prevederilor art. 26 alin. (7);”; În baza motivelor de fapt și de drept expuse mai sus, Va rugam sa confirmati faptul ca justificarea experientei specifice/dobandite mentionate in cerintele din caietul de sarcini pentru expertii solicitati se realizeaza prin documente cum ar fi scrisori de recomandare din partea beneficiarilor de proiecte, emise pentru expertii nominalizati de catre Ofertant, din care sa reiasa calitatea/pozitia similara detinuta de catre expertul respectiv si activitatile similare prestate pentru dovedirea detinerii experientei solicitate. Prin urmare, pentru respectarea prevederilor legale in vigoare, va rugam sa confirmati faptul ca pentru justificarea experientei specifice/dobandite pentru expertii nominalizati in caietul de sarcini, din documentele justificative prezentate de catre Ofertant trebuie sa reiasa clar nominalizarea anterioara a expertilor propusi in indeplinirea contractului, in cadrul unor proiecte similare, pe pozitiile solicitate in caietul de sarcini si de asemenea, trebuie sa reiasa clar activitatile similare prestate pentru dovedirea detinerii experientei necesare, conform cerintelor solicitate. In plus, in cazul mentinerii cerintelor formulate de catre Autoritatea Contractanta in caietul de sarcini, privind justificarea experientei specifice/dobandite pentru expertii nominalizati in caietul de sarcini, Autoritatea Contractanta exclude in mod evident participarea unui Ofertant la prezenta procedura, cu experti externi cooptati, care desi nu au obtinut experienta specifica in cadrul Ofertantului, nefiind anterior angajati in cadrul acestuia, detin totusi experienta specifica solicitata si depun declaratie de disponibilitate in favoarea Ofertantului. Astfel, Autoritatea Contractanta distorsioneaza competitia prin crearea unor avantaje artificiale anumitor operatori economici.
Răspuns (15 febr 2023, 09:20):
Autoritatea Contractantă a stabilit cerințele minime obligatorii privind experiența pe care trebuie să o dețină echipa Ofertantului (operatorului economic). Experiența poate fi dovedită de Ofertant prin expedierea CV-urilor echipei tehnice și/sau scrisori de recomandare din partea beneficiarilor de proiecte, remise pe numele operatorului economic, angajatul căruia a fost, etc. (inclusiv scrisori de recomandare pe numele fiecărui membru al echipei tehnice). Dat fiind faptul că, Autoritatea Contractantă va încheia contract cu operatorul economic (nu cu fiecare expert tehnic în parte), operatorul economic este responsabil de corectitudinea și corespunderea documentelor expediate împreună cu oferta tehnică. Astfel, Autoritatea Contractantă nu limitează Operatorii economici în participarea la procedura de licitație publică anunțată. De asemenea, după cum sa menționat, conform articolului 22. Capacitatea tehnică și/sau profesională din Legea nr. 131/2015 privind achizițiile publice, alin. 2, lit. d) „(2) În cazul aplicării unei proceduri pentru atribuirea unui contract de achiziții publice de servicii, în scopul verificării capacității tehnice și/sau profesionale a ofertanților/candidaților, autoritatea contractantă are dreptul de a le solicita acestora, în funcție de specificul, de volumul și de complexitatea serviciilor ce urmează să fie prestate și numai în măsura în care aceste informații sînt relevante pentru îndeplinirea contractului și nu sînt disponibile în bazele de date ale autorităților publice sau ale părților terțe, următoarele: ... d) informații referitoare la studiile, pregătirea profesională și calificarea personalului de conducere, precum și ale persoanelor responsabile pentru îndeplinirea contractului, dacă acestea nu reprezintă factori de evaluare stabiliți conform prevederilor art. 26 alin. (7);
Doar utilizatorii autorizați ai platformei pot să adreseze întrebări în perioada de clarificări.